چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تغییر مسیر جاده زاهدان - زابل در محدوده شهر سوخته

تغییر مسیر جاده زاهدان - زابل در محدوده شهر سوخته

0
64
کد خبر: 72649
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: در پی دغدغه‌مندی دوستداران مواریث فرهنگی و تاریخی مسیر جاده زاهدان - زابل در محدوده شهر سوخته تغییر کرد.

به گزارش میار ؛ علیرضا جلال زایی با اشاره به جلسه شورای راهبردی پایگاه میراث جهانی شهر سوخته به موضوع بررسی ساخت باند دوم مسیر زاهدان به زابل از سمت شرق پایگاه پژوهشی شهر سوخته با اولویت حفظ آثار تاریخی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در پی دغدغه‌مندی مردم سیستان و دوستداران مواریث تاریخی و فرهنگی در حوزه گردشگری در زمینه احتمال حذف شهر سوخته از فهرست جهانی یونسکو با ساخت باند دوم مسیر زاهدان به زابل، این تدبیر در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از بررسی سه مسیر پیشنهادی توسط پایگاه شهر سوخته، مسیر سوم با مشخصات فنی و جغرافیایی و با هدف رعایت محدوده عرصه و حریم محوطه‌های اقماری شهر سوخته و اولویت حفظ آثار تاریخی مورد تایید قرار گرفت.

وی گفت: نتیجه جلسه این شد که هر ۲ باند رفت و برگشت در جهت شرقی مجتمع فرهنگی پژوهشی عبور کرده و مسیر ارتباطی فعلی به صورت مسیر اختصاصی شهر سوخته و به صورت کندرو مورد استفاده قرار گیرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید