دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » کشت ۲۰۰ هکتار پنبه در سیستان و بلوچستان

کشت ۲۰۰ هکتار پنبه در سیستان و بلوچستان

0
67
کد خبر: 72646
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:۲۰۰ هکتار کشت قراردادی پنبه با مشارکت کشاورزان ایرانشهر کشت شده است.

به گزارش میار ؛ سید محمد رضا سیدحسینی روز چهارشنبه اظهار کرد: در قالب خرید تضمینی پنبه، بین سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان و شرکت گسترش صنایع بلوچ یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت قراردادی پنبه خواهد گرفت که تاکنون ۲۰۰ هکتار آن زیر کشت رفته است.

وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص و کارخانه بافت بلوچ محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با انجام کشت‌های قراردادی دغدغه کشاورزان جهت فروش محصول مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: کشت پنبه در سیستان و بلوچستان ضمن رونق تولید، اشتغالزایی خوبی را به همراه خواهد داشت.

سید حسینی گفت: کشت پنبه در سالهای گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته اما بدلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات کشت پنبه ممنوع شده بود و سال گذشته با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد پنبه صادر شد.

وی با بیان اینکه کشت پنبه از تیر در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در مرداد به اتمام می‌رسد افزود: برداشت این محصول از آذرماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰تن پنبه برداشت شود.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید