پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » ۱۷ شرور مسلح در سیستان و بلوچستان به هلاکت رسیدند

۱۷ شرور مسلح در سیستان و بلوچستان به هلاکت رسیدند

0
65
کد خبر: 72635
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از به هلاکت رسیدن ۱۷ شرور مسلح در عملیات‌های منسجم و هماهنگ پلیس استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش میار ؛ سردار دوستعلی جلیلیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌ منظور بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد به تشریح اقدامات صورت گرفته در سالجاری پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه سرقت‌های مهم و خشن با اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح‌های مربوطه و برخورد قاطع با سارقان مسلح و به عنف شاهد کاهش ۱۶ درصدی بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه کشف سرقت‌ها نیز نسبت به مدت مشابه با ۶ درصد افزایش و پنج درصد افزایش سارقان مواجه بودیم که این اقدامات با هدف برخورد با جرائم سازمان یافته مربوط به سرقت و سرکردگان و اوامر و عناصر اصلی سرقت‌ها انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه سلاح‌های غیرمجاز نیز یک‌هزار و ۱۳۳ قبضه تا کنون کشف شده که بیشتر جنگی، نیمه جنگی و اجتماعی بوده‌اند این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است،

وی ادامه داد: ۱۴ باند سازمان یافته قاچاق سلاح در سیستان و بلوچستان متلاشی شده که در این حوزه نیز با ۷۱ درصد افزایش انهدام مربوط به سلاح های غیرمجاز روبرو بوده‌ایم.

سردار جلیلیان گفت: در ادامه اقدامات انجام شده توسط پلیس ۹۴ نفر از اشرار مسلح از ابتدای سال تاکنون دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است، همچنین در عملیات‌های منسجم و هماهنگ اجرا شده در تمام نقاط استان نیز ۱۷ شرور مسلح که در عملیات‌ها نقش داشتند به هلاکت رسیدند و در این حوزه با آمار ۱۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال روبرو بوده‌ایم.

وی بیان کرد:در حوزه تیراندازی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته‌ایم، ۱۰ درصد افزایش کشف پرونده‌های تیراندازی و ۶۵ درصد نیز کشف سلاح‌های غیرمجاز و دستگیری عاملان بوده که در این راستا هر میزان در حوزه دستگیری و کشف موفق عمل کنیم جرائم این حوزه کمتر خواهد بود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون علاوه بر کشف ۳۸ تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، ۲۶ باند سازمان یافته مواد مخدر متلاشی شده که ۱۳ درصد افزایش عملکرد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ۲۳ هزار و ۶۰۰ فرد از مترددین مرزی غیر مجاز در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۹ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

سردار جلیلیان گفت: در حوزه تصادفات با توجه به محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان و وجود سوختکش‌ها حتی در قالب طرح رزاق با کاهش ۱۲ درصدی در تصادفات نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم و جمع جانباختگان تصادفات نیز نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی نیز آمادگی کامل خود را اعلام کرده‌ایم پلیس فراتر از وظایف ذاتی و قانونی خود در حوزه زیرساخت‌ها در قرارگاه‌های فراجا، استانداری هم ورد کرده همچنین در راستای تسهیل در تردد زائران نیز بازدید از مرز ریمدان و میرجاوه انجام شده است.
دسته بندی: انتظامی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید