دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۲۹ هزار راس دام از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شد

۲۹ هزار راس دام از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد کشور شد

0
43
کد خبر: 72628
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۲۹ هزار راس دام سنگین و شتر امسال از طریق مرزهای رسمی ریمدان،پیشین،کوهک،میلک و میرجاوه وارد استان شده و پس از طی دوران قرنطینه و کشتار گوشت استحصالی بصورت وکیوم،تازه و منجمد به سطح کشور ارسال شده است.

به گزارش میار ؛ مهدی حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان با دارا بودن مرزهای طولانی خاکی و آبی و وجود زیر ساخت های شاخص توسعه دامپروری و کشتارگاهی ، وجود دام‌های مازاد آماده کشتار در کشورهای همسایه شرایط مطلوبی است که با استفاده از فرصت مرزی و واردات دام به کشور بخش اعظم کمبود گوشت مورد نیاز کشور از طریق این استان تامین شود.

وی با اشاره به سفر اخیر معاونان وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان در راستای ایجاد هماهنگی های لازم برای تسهیل در واردات دام از مبادی رسمی مرزهای ریمدان، پیشین، کوهک، میلک و میرجاوه افزود: در نشست هایی با حضور مسوولان استانی، دستگاه‌های دخیل در واردات دام، مدیران صنایع کشتارگاهی و بسته بندی تمهیداتی به منظور تسریع در واردات، ترخیص، قرنطینه، کشتار و استحصال گوشت و ارسال به بازار مصرف در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: وجود ۱۱ واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت ۱۸۰۰ راس دام سنگین،۴۰ واحد بسته بندی گوشت با ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال، ۷۴ واحد قرنطینه دامی و ۲۱۹ واحد پرواربندی صنعتی، ۱۴۸۰ واحد پرواربندی سنتی در استان ظرفیت بسیار ممتاز درراستای تحقق تامین گوشت مورد نیاز کشور از این منطقه است.

وی تاکید کرد: افق برنامه سازمان جهادکشاورزی، واردات بیش از ۱۰۰ هزار راس دام تا پایان امسال و افزایش قابل ملاحظه‌ آن در سال‌های آتی است تا سیستان و بلوچستان بتواند نقش مهمی در تنظیم بازار گوشت کشور ایفا کند.

حسینی افزود: تمام نظارت های بهداشتی و شرعی بر روی دام کشتاری در مبادی مرزها، مراکز قرنطینه، کشتارگاه ها و بسته بندی‌ها انجام و سپس گوشت استحصال شده با مقصد بازارهای داخلی ارسال می شود.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید