یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » امدادرسانی به ۹۱۷ سیلزده در بلوچستان

امدادرسانی به ۹۱۷ سیلزده در بلوچستان

0
35
کد خبر: 72622
سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۹۱۷ نفر آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های فنوج، سرباز، مهرستان و نیکشهر از هفته گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش میار ؛ سیدمحمدمهدی سجادی روز یکشنبه اظهار کرد: امدادرسانی به سیلزدگان در شهرستان‌های مذکور توسط ۲۰۰ نفر نجاتگر در قالب ۴۰ تیم عملیاتی انجام شده است.

وی افزود: ۶۴۵ آسیب دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۸۷ دستگاه چادر امدادی، ۱۸۵ تخته موکت، ۳۹۸ تخته پتو و ۳۷۲ کیلوگرم نایلون سنگری،۷۵دستگاه چادر مسافرتی، ۱۸۰ سبد غذایی ۱۰ روزه، ۲۶ بسته غذایی یک ماهه و ۹۱۰ کیلوگرم برنج از جمله اقلامی بودند که بین آسیب دیدگان در این مدت توزیع شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به طور ۲۴ ساعته در ۱۸ شعبه هلال احمر آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند.

سجادی خاطر نشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حادثه دیدگان است و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه دیده هستند.

به گزارش ایرنا، استان پهناور سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره‌ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسیاری از سال‌ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید