شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تامین آب ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه پسکوه بواسطه بهره‌برداری از پروژه آبخیزداری

تامین آب ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه پسکوه بواسطه بهره‌برداری از پروژه آبخیزداری

0
41
کد خبر: 72609
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: آب ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه پسکوه بواسطه بهره‌برداری از پروژه آبخیزداری تامین شد و با اجرای این طرح رضایتمندی کشاورزان ۱۲ روستای منطقه را بهمراه داشت.

به گزارش میار ؛ عبدالله بامری روز پنجشنبه اظهار کرد: این طرح با هداف کنترل سیل و رسوب، تغذیه منابع آبی منطقه، تقویت پوشش گیاهی، کاهش فرسایش خاک، کاهش اثرات خشکسالی و کنترل روان آب ها بند خاکی و سنگی و ملاتی آبخیزداری در روستای قادر آباد پسکوه سیب سوران به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین طرح مذکور با اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان ساخته شده که حدود یک‌هزار و ۱۰۰ خانوار روستایی و عشایری را زیر پوشش خود قرار داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: شاذ بندخاکی و سنگین ملاتی حوزه آبخیز قادرآباد شهرستان سیب و سوران با طول تاج ۳۸۰ متر دارای مخزنی به حجم ۸۵ هزار متر مکعب است که در هر دوره بارندگی فصلی، آب مورد نیاز کشاوزران را تامین و کمک شایانی برای بهره برداران در دوران خشکسالی محسوب می‌شود.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید