جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » اشاعه فرهنگ مهارت آموزی زمینه رشد اشتغال در سیستان و بلوچستان را فراهم می‌کند

اشاعه فرهنگ مهارت آموزی زمینه رشد اشتغال در سیستان و بلوچستان را فراهم می‌کند

0
33
کد خبر: 72585
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی، زمینه‌ای برای خوداتکایی جوانان، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در سطح استان است.

به گزارش میار ؛ خلیل احمد سلامی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک هفته ملی مهارت، افزود: آموزش های مهارتی با هدف ارتقای سطح توانمندی های جوانان و ایجاد بسترهای پایدار شغلی در سیستان و بلوچستان همواره مورد توجه قرار دارد.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان تنوعی از ظرفیت ها را در دل خود جای داده که برای بهره برداری و فعال کردن آنها نیاز به نیروی با انگیزه و با مهارت دارد که نقش فنی و حرفه ای در آموزش جوانان محوری و مهم است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اکنون در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز به نیروی کار ماهر داریم که افراد علاقمند می توانند برای اطلاع از شرایط بکارگماری در این طرح به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: تبیین مهارت آموزی محور برنامه های هفته ملی مهارت در این استان است که از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی با جامعه فراگیر مانند جوانان، سمن ها و دهیاران و حضور مربیان و کارشناسان مهارتی در رسانه های جمعی و گروهی استان در حال انجام است.

جلیل شهریاری افزود: شغل های کاذب و مدرک گرایی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی از موانع اشتغال مبتنی بر مهارت در سیستان و بلوچستان است در حالیکه می توان با تمرکز بر جمعیت جوان استان و ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز به آنها، در راستای جهش اشتغال و اقتصاد بومی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را دارا هستند.
دسته بندی: اجتماعی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید