دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » بهره‌مندی ۱۰۰ هنرآموز چابهاری از آموزش‌های صنایع‌دستی

بهره‌مندی ۱۰۰ هنرآموز چابهاری از آموزش‌های صنایع‌دستی

0
49
کد خبر: 72578
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار گفت: با برگزاری چهار دوره آموزشی ۱۰۰ نفر هنرآموز از مهارت‌های آموزشی صنایع‌دستی بهره‌مند شدند.

به گزارش میار ؛ خیرالنساء امیری روز یکشنبه اظهار کرد: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب‌وکارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی باتکیه‌بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، چهار دوره آموزشی در قالب ۲ رشته سکه دوزی و سوزن‌دوزی در شهرستان چابهار برگزار شد.

وی افزود: این دوره‌ها از ۲۰ فروردین شروع تا ۲۰ تیر۱۴۰۲ ادامه داشته که در این مدت ۱۲۰ نفر موفق به گذراندن دوره‌های مذکور شدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی گردشگری صنایع‌دستی چابهار ادامه داد: در این زمینه باهدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) و پایگاه‌های بسیج «قشر خواهران» تفاهم‌نامه همکاری بین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار و مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) و ناحیه مقاومت بسیج منعقد شده که بر اساس آن چهار دوره آموزشی با شرکت ۱۰۰ هنرآموز در خرداد و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

وی تصریح کرد: هنرآموزان پس از پایان دوره موفق دریافت گواهینامه مهارتی از اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان شدند.

امیری بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

وی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶۰ هنرآموز موفق به اخذ گواهینامه مهارتی که ۱۵۰ نفر موفق شدند تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کنند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی گردشگری صنایع‌دستی چابهار خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شهرستان پنج تعاونی فعال وجود دارد که در حوزه آموزش تولید بازاریابی و صادرات محصولات صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.
دسته بندی: فرهنگی / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید