جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان به ۹۵ درصد می رسد

شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای سیستان و بلوچستان به ۹۵ درصد می رسد

0
39
کد خبر: 72574
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای ۳۴۰ پروژه آبی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان در این استان خبر داد.

به گزارش میار ؛ علیرضا قاسمی در بازدید از روند اجرای طرح های آبرسانی استان با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در حوزه آب اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی یکی از مهم‌ترین طرح‌های کشور و استان است که پیرو دغدغه دولت و اهتمام وزرات نیرو برای بهبود وضعیت کمی و کیفی آب شرب در سطح روستاهای کشور در حال اجرا است.

وی افزود: اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان که روستاهای فاقد تأسیسات آب و دارای تنش آبی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، شامل آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۵۰۰ روستای فاقد آب در قالب مجمع خیرین و ۵۹۹ روستای جدید نیز در قالب مجتمع‌های آبرسانی است.

به گفته وی، با تکمیل این طرح در دولت سیزدهم شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای این استان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: عدم تأمین حقابه و وضعیت چاه نیمه‌ها سبب شد، طی سال گذشته مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام شود و در نهایت با تائید سازمان برنامه و بودجه‌ طرح اضطراری تأمین آب سیستان و زاهدان تصویب گردد.

قاسمی گفت: در راستای اجرای این طرح کوتاه مدت، تاکنون، ۳۵ حلقه چاه در دشت هامون هیرمند، ۱۵ حلقه چاه در شیله حفر، ۴۹ کیلومتر خطوط برق و خطوط انتقال نیز با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.

وی تأکید کرد: به منظور وارد مدار شدن این چاه‌ها، با توجه به شوری آب، دو باب آب‌شیرین‌کن نیز باید احداث شود که در مرحله خرید و ورود تجهیزات است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید