دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » دین و اندیشه » چرا باربی مهم است و برای ما ایرانی ها مهمتر/ اندر احوالات پر فروش ترین فیلم سال+ نقد

چرا باربی مهم است و برای ما ایرانی ها مهمتر/ اندر احوالات پر فروش ترین فیلم سال+ نقد

0
235
کد خبر: 72568

روزی که عروسک دارا و سارا وارد بازارهای ایران شد خیلی ها از جانشین باربی و دوست پسرش گفتند اما گذر زمان ثابت کرده است فرهنگ سازی به شیوه غربی ها هم کارآتر است و هم درآمدزا، شاید به همین دلیل است که امروز فیلم باربی موفق به رکوردشکنی های گوناگون در حوزه گیشه شده است.

به گزارش میار، اگر قرار باشد که بگوییم اولین لایو اکشن جهان مهم نیست خب شاید اغراق کرده باشیم اما اگر بخواهیم بگوییم که لایو اکشنی سینمایی درباره باربی مهم نیست از نظر من که سزاوار هر چیزی هستیم به جز زندگی.

باربی مهم است چرا که دنیای ما با باربی رشد کرده است با عروسک هایی که روزگاری در کشور خودمان دارا و سارا مغلوب شان شدند و حالا باربی می آید که بار دیگر یادآوری کند که با جهان چه کرده است.

البته ما از داستان این لایو اکشن چیزی آنچنانی نمی دانیم چرا که هنوز این فیلم روی پرده های سینما اکران شده و راه به ایران پیدا نکرده است که ما ایرانی ها هم بدانیم واقعاً باربی چرا این روزها تا این همه مهم شده است با این حال باید یادمان باشد باربی کلاً مهم است.

قبل از اینکه بخواهم بیشتر درباره مهم بودن عروسک باربی بگویم بد نیست اول به موضوع فیلم ورود کنیم، این فیلم از نظر کیفیت تولید و بازی بازیگران خوب عمل کرده است اما داستان آن ممکن است برخی از توقعات را برآورده نکند.

یکی از نقدهایی که به فیلم باربی وارد شده، این است که داستان آن به‌طور کلی به نظر ساده و پیش‌بینی‌پذیر می‌آید و ممکن است از توقعات برخی بینندگان کمتر باشد.

بعضی از منتقدان، این فیلم را به دلیل داستان سطحی و پیش‌بینی‌پذیری که دارد، کمی ضعیف تر از سایر فیلم‌هایی از قبیل «زن شگفت انگیز» و «بیوه سیاه» ارزیابی کرده‌اند؛ همچنین، برخی نقدها به دلیل کیفیت فیلمنامه و نگارش داستان این فیلم مطرح شده است.

با این حال تأکید می کنیم که ممکن است برای برخی از بینندگان، داستان فیلم باربی لایو اکشن همچنان جذاب و رضایت‌بخش باشد؛ به هر حال، یکی از مزایای این فیلم، بازیگری مارگوت رابی در نقش باربی است که تحسین بسیاری را به دنبال داشته است.

حالا می خواهم از دنیای فیلم باربی بیرون بیایم و واقعیت هایی را با هم در میان بگذاریم که دانستن شان به نفع همه است، باربی اگر تا این حد مهم شده دلیل آن قرار داشتن در جریانی است که توانسته آن را طی شش دهه به پیش براند، منظورم جریان فمنیستی و حامیان آن است.

به نظر من می شود گفت باربی شیوه زندگی مدرن را به وجود آورده است و این همان عروسکی است که ایرانی ها بارها با شیوه های متفاوت خواسته اند از شرش خلاص شوند و برای مثال دارا و سارا را جایگزینش کنند اما بهتر است بدانید که باربی بزرگتر از اینها را نیز شکست داده است.

حالا باربی آمده و فرهنگش را نیز سالها است که با خودش به میان فرزندان ما آورده است، نگاهی به دختران ایرانی بیندازید که با انواع لنزهای رنگی و لباس های غربی خو گرفته اند، یا نگاهی به زنانی بیندازید که لب هایشان را با انواع روش ها می خواهند شبیه باربی ها و امثال آن بکنند.

آیا فرهنگ سازی وزارت ارشاد اسلامی ایران می تواند جلوی جریان عظیم باربی را بگیرد، لااقل با چنین شیوه های مضحکی که تا الان امتحان کرده است و تشت رسوایی اش نیز هر از گاهی توسط برخی پرستوها و امثالهم رو می شود، این را مطمئن باشید که نخواهد توانست.

باربی مهم است چون آمده جهان را دگرگون کرده است و حالا جهان با آن همراه شده در حالی که این امر خواسته و ناخواسته به وقوع پیوسته است یعنی خیلی از این باربی شدن ها شاید اصلا باب میل بعضی ها هم نبوده است اما آرایش های آنچنانی دختران ایرانی و عمل های جراحی زیبایی آن چنانی شان و خرج هایی که بابت زیبایی شان می کنند نشان می دهد باربی آمده تا بماند و نیامده که یک شبه توسط 400 حزب اللهی کارکشته و کاربلد از میدان به در شود.

خلاصه کلام اینکه باربی خیلی مهم است و برای ایرانی ها و دولتمردانش خیلی مهمتر از مهم اما خب وقتی کاری نمی توانید بکنید پیشنهاد می کنم به تماشای جهان بایستید و حرکت آن را نظاره کنید، سرعت جهان این روزها خیلی بیشتر از آن است که با این شیوه ها بتوانید به آن برسید.

دسته بندی: دین و اندیشه / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید