یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » ۴۲ تیم ثابت و سیار دامپزشکی سیستان و بلوچستان در ایام محرم فعال شد

۴۲ تیم ثابت و سیار دامپزشکی سیستان و بلوچستان در ایام محرم فعال شد

0
39
کد خبر: 72544
مدیر دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: دامپزشکی استان با ۴۲ تیم ثابت و سیار بر ذبح دام در مراسم‌های ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ‌در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران در استان ساماندهی شده است.

به گزارش میار ؛ غلامرضا سرگزی روز سه‌شنبه اظهار کرد: دامپزشکی استان با ۴۲ تیم ثابت و سیار و با همراهی ۲۱دامپزشک، ۴۱ ناظر بهداشتی و ۱۲ناظر شرعی بر کشتار دام قربانی جهت تهیه نذورات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت شرعی و بهداشتی خواهند داشت.

وی افزود: توصیه می شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، هیات های مذهبی، خیران و شهروندان باید دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و عزاداران از کشتار دام در مکان های عمومی و مسیر تردد دسته های عزادارای، خودداری و کشتار در کشتارگاه های دام انجام دهند و از تماس مستقیم با خون دام که می تواند منشاء بیماری هایی از جمله تب کریمه کنگو، تب مالت و سایر عفونت های میکروبی باشد، جدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان هشدار داد: هیات ها و افراد برای از بین بردن احتمالی برخی از عوامل بیماریهای زای دامی، از جمله عوامل بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت، لاشه دام ذبح شده به صورت کامل حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و از قطعه‌بندی گوشت تازه بلافاصله بعد از کشتار بدون رعایت مدت زمان مزبور جداً خودداری کنند.

وی ادامه داد: ادارات دامپزشکی شهرستان ها و شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ برای ارتباطات مردمی به منظور انجام بازرسی های بهداشتی و شرعی و تایید سلامت لاشه و آلایش و ارائه مشاوره فعال هستند.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید