جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » مهارت‌آموزی راهکار اشتغال در سیستان و بلوچستان

مهارت‌آموزی راهکار اشتغال در سیستان و بلوچستان

0
29
کد خبر: 72535
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای به تمام اقشار جامعه یکی از روش‌های استفاده صحیح از وقت برای کمک به حل مشکل اشتغال به ویژه برای نسل جوان با تکیه بر آموزش و مهارت است.

به گزارش میار ؛ جلیل شهریاری روز سه‌شنبه اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان کرد: امیدآفرینی در جامعه یکی از مبادی جهاد تبیین است که باید از سوی مدیران با ارائه عملکرد در حوزه مهارت آموزی و ایجاد شغل سرلوحه کار قرار گیرد در این راستا مهمترین ظرفیت امیدبخش، سرمایه انسانی است که با تکیه بر آن می‌شود به آینده امیدوار بود.

این مقام مسوول افزود: برای جامعه مخاطب در سیستان و بلوچستان که با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین افرادیکه برای مشاغل آینده آماده می شوند، قشر دانش آموز و دانشجو و برای قشر دومی که خدمت سربازی رفتند و دانشجویانی که دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند ولی مهارت، توانایی و تخصص و شغل ندارند، برای آنها موضوع مردمی‌سازی آموزش عالی را درنظر گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گرفته و از شمال تا جنوب تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی در بخش‌های مختلف اقتصادی شده در این راستا در آموزش فنی و حرفه‌ای تلاش کرده‌ایم با تربیت افراد بومی هر منطقه، نیاز بخش دولتی و خصوصی به نیروی کار ماهر تامین شود.

شهریاری بیان کرد: اجرای طرح ملی توانمندسازی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم از سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی در دستورکار قرار دارد که در این زمینه در بخش دولتی ۱۷۷ دوره طرح تابستانه مهارت در سامانه درج شده که تاکنون یک‌هزار و ۱۸۴ نفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در بخش خصوصی نیز ۲۷۴ دوره تعریف شده که دانش‌آموزان علاقمند به مهارت‌آموزی در حال ثبت‌نام هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هدف از اجرای طرح، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و فراهم کردن فرصت کسب مهارت است تا با آموزش‌های متناسب با نیاز بازار آشنا شوند و پس از ارتقای توانمندی های مهارتی و استعدادسنجی در مسیر انتخاب آینده شغلی خود گام بردارند.

وی افزود: اولین جلسه مردمی سازی با شرکت بیش از ۸۰ نفر از معتمدان، فعالان اجتماعی، مدیران موسسات مردم نهاد، سمن‌ها و سفیران مهارت آموزی در زاهدان برگزار شد، همچنین برای اجرای این طرح پیش بینی شده تا نشستی با گروه‌های جهادی، دهیاران و شوراهای روستایی انجام شود چرا که معتقد هستیم این اقدامات راهکار ارتباط بیشتر با مردم است.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید