جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » اجرای آبرسانی سیار به مردم "تفتان" در گرمای طاقت فرسای تابستان

اجرای آبرسانی سیار به مردم "تفتان" در گرمای طاقت فرسای تابستان

0
33
کد خبر: 72534
دهیار دهستان تمندان از توابع تفتان سیستان و بلوچستان گفت: برای چهارمین سال متوالی کار آبرسانی سیار به مردم تمندان و روستاهای همجوار در این شهرستان با هدف تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان در فصل گرمای تابستان با قوت تداوم دارد.

به گزارش میار ؛ خان محمد کردی تمندانی روز سه‌شنبه اظهارکرد: به دنبال وقوع خشکسالی های چندین ساله و مستمر شرایط برای زندگی مردم بحرانی شده و نیاز به استفاده از آب آشامیدنی سبب شده که این دهیاری با شرایط دشوار و بحرانی بی آبی و کم آبی مقابله کند.

وی افزود: معضل بی آبی سبب خالی از سکنه شدن روستاها می شود و اگر برای مقابله با آن تدابیر لازم اتخاذ نگردد، شاخص های امید در زندگی مردم روستایی کاهش می یابد.

دهیار دهستان تمندان ادامه داد: این دهیاری برای رفع مشکل کم ابی مدت چهار سال است که ستاد بحران تشکیل داده و به صورت سقایی به منازل مردم آبرسانی می‌کند.
وی بیان کرد: متأسفانه روستاهای همجوار نیز خیلی شدید با تنش آب مواجه اند، بدین جهت ستاد بحران دهیاری تمندان بر خود لازم می داند به صورت شبانه روزی به این روستاها نیز آبرسانی کند.

کردی تمندانی اظهارکرد: با اجرای طرح جهادی و بهره گرفتن از امکانات دهیاری در این ماه به صورت گسترده کار آبرسانی سقایی به مردم انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر تامین آب مردم تمندان و روستاهای اطراف درختان و بوستان ها، مساجد و غسالخانه‌ها و سایر اماکن فرهنگی گردشگری به مناسبت محرم، ماه سالار شهیدان کربلا صورت گرفته است.

دهیار دهستان تمندان گفت: با ۶ میلیون تومان هزینه شخصی یک تانکر آب خریداری کردم و روزانه بین ۶ تا هشت هزار لیتر آبرسانی با ماشین دهیاری انجام می‌شود و از کسی هزینه نمی‌گیریم.

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان نیز گفت: طرح جهادی آبرسانی سقایی به مناسبت ماه محرم ماه سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)به مردم تمندان و روستاهای اطراف در تفتان جنوبی به اجرا در آمده و این طرح با توجه به شرایط بحرانی منطقه و نیاز شدید به استفاده از آب در این ماه نسبت به ماه‌های قبل با پیگیری های لازم دو چندان شده است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید