سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » رشته‌های دانشگاهی سیستان و بلوچستان باید متناسب با شرایط و نیازهای استان باشند

رشته‌های دانشگاهی سیستان و بلوچستان باید متناسب با شرایط و نیازهای استان باشند

0
42
کد خبر: 72514
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان سرشار از ثروت‌های خدادادی است و رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شرایط و نیازهای منطقه باشند

به گزارش میار ؛ محمد کرمی روز یکشنبه در جمع تعدادی از دانش آموزان بسیجی اظهارکرد: سیستان و بلوچستان یک استان کاملا ثروتمند است و نباید واژه محروم را برای آن به کار ببریم.

وی بیان کرد: این محرومیت ناشی از آن است که در گذشته متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان کار نشده و یا نگاه‌های کوچک به استان مانع از رشد و توسعه آن شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه فرهنگ کار در استان به دلایلی تضعیف شده است و در برخی مواقع برای اجرای پروژه‌ها نیروی کار از خارج از استان تامین و یا از اتباع خارجی استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد جامعه‌ای پویا محسوب شود باید اهل کار و تلاش باشد و علاوه‌بر آن در اسلام نیز به کار و تلاش به طور مداوم توصیه شده و کار و تلاش و کسب روزی حلال معادل عبادت عنوان شده است.

کرمی خطاب به دانش آموزان بسیجی گفت: شما از همین دوران باید کار و تلاش را شروع کنید و مطالعه مستمر داشته باشید چرا که مطالعه تحرک فکری ایجاد می‌کند و تحرک فکری باعث بروز ایده و ایده نیز تحول آفرین خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانش آموز باید رویا پرداز باشد چون رویا تبدیل به ایده می‌شود و تحول ایجاد می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از فناوری و خلاقیت در مدیریت‌ها افزود: تغییراتی در دانشگاه‌ها انجام شده و برخی رشته‌ها حذف و برخی رشته‌ها اضافه شده‌اند چرا که رشته‌ها باید متناسب با شرایط و نیازهای استان باشند.

وی گفت: در حالیکه ظرفیت‌های بی‌شمار کشاورزی در سیستان و بلوچستان داریم اما نیروی متخصص در استان در این زمینه وجود ندارد و در شهرستان‌هایی که مرکز کشاورزی نیز هستند رشته‌های انسانی غیر کاربردی وجود دارد اما رشته کشاورزی مورد نیاز در دانشگاه وجود ندارد.

کرمی تصریح کرد: دانش آموزان هنرستانی رشته‌های کشاورزی باید در قالب تعاونی زمین کشاورزی دریافت کنند و از همین سن کار و تلاش را بر روی زمین‌های کشاورزی به صورت عملی شروع کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز باید ۲ روز در هفته به صورت عملی در مراکز صنعتی حضور داشته باشند و کار کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: آن چیزی که از شما انتظار داریم این است که کار علمی داشته و اهل مطالعه باشید و با تلاش جدی و شبانه روزی و الهام گرفتن از قرآن به عنوان دستورالعمل زندگی منشاء تحولات موثر در استان باشید.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید