سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » جایگاه اصلی اجرایی شدن سند تحول بنیادین در مدرسه و کلاس درس است

جایگاه اصلی اجرایی شدن سند تحول بنیادین در مدرسه و کلاس درس است

0
40
کد خبر: 72507
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرایی شدن ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین در کلاس و مدرسه یکی از مهمترین گامهای تحول می باشد.

به گزارش میار ؛ هاشمی نکو شامگاه جمعه ۳۰ تیر در جمع شورای معاونین ناحیه ۱ و ۲ زاهدان با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن اهداف و ساحت های سند تحول بنیادین در کف کلاس درس و مدرسه، اظهار کرد: اجرای طرح شیوه جدید فرآیند مصاحبه استخدامی در نهایت باعث ارتقای کیفیت آموزشی می شود.

هاشمی نکو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر پیاده شدن دقیق مفاد سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: در این راستا می طلبد تا با تعامل و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از همه توان و مقدورات و ظرفیت ها به خصوص با ایجاد گفتمان سازی سند در بین عوامل مدرسه در مسیر عملیاتی شدن این مهم گام های موثری برداشت.

وی افزود: گام مهم دیگر برای اجرای سند تحول بنیادین در سطح مدارس؛ بهره جستن از خلاقیت ها و ایده ها و خلق فرصت های جدید در این مسیر است و برای اینکار می توان از روش هایی مانند بارش فکری در جلسات شورای معلمان برای اجرا کردن راهکارهای سند بهره برد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: فاصله بین مدیریت‌ها، تفاوت خلاقیت‌ها و انگیزه‌هاست و اگر امروز شاهد تفاوت خروجی بین مدیران هستیم این فاصله حاصل خلاقیت‌ها، انگیزه‌ها و شوق و اشتیاق موجود در آنها است.

وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای وزارت آموزش و پرورش از جمله برگزاری آزمون استخدامی و طرح رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش در حال جایگزینی روشهای قدیمی و منسوخ با روندی کارآمد است و در بسیاری از عرصه های دیگر باید این تغییرات رقم بخورد.

هاشمی نکو در این جلسه ضمن اشاره به انجام فرایند مصاحبه داوطلبان آزمون‌های استخدامی گفت: اجرای طرح آزمون استخدامی در نهایت باعث ارتقای کیفیت آموزشی می‌شود.

وی ادامه داد: فضای آموزشی کشور مستحق حضور شایسته ترین افراد جامعه بعنوان معلم بوده و هدف از برگزاری کانونهای ارزیابی، جذب بهترین افراد برای ورود به دستگاه تعلیم و تربیت است.

هاشمی نکو در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ شناختی دشمن اشاره کرد و گفت: مهمترین اسلحه ما در مقابل دشمنان در این جنگ، آگاهی بخشی است؛ بنابراین از برنامه های تبیینی اثر بخش برای افزایش سطح آگاهی دانش آموزان باید استفاده کرد.

وی گفت: تبلیغات رسانه ای معاند نباید باعث کوچک و کم رنگ شدن حجم کارهای بزرگ دولت خصوصا در آموزش و پرورش شود؛ رتبه بندی موجب شد که ۴۲ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش وارد و این رقم در سالهای بعد نیز تداوم خواهد داشت؛ البته اعتراضات همکاران نیز در حال رسیدگی دقیق می باشد.

هاشمی نکو بیان کرد: همچنین بیمه تکمیلی فرهنگیان با نظر سنجی که از همکاران شد روند اصلاحی داشت و الان می توان گفت با توجه به تنوع خدمات، به بیمه طلایی تبدیل شده است.
دسته بندی: آموزش و پرورش / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید