یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » تولید بیش‌از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

تولید بیش‌از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

0
62
کد خبر: 72493
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پنج میلیون و ۴۰۰ قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان،بیش از ۱۰ هزار و ۶۶ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش میار ؛ سید محمدرضا سیدحسینی روز پنجشنبه اظهارکرد: از سال گذشته تاکنون با اجرای طرح توسعه واحدهای مرغداری، ۲ میلیون قطعه به ظرفیت جوجه ریزی در هر دوره واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان افزوده شده است.

وی تصریح کرد: با رفع مشکل تامین نهاده های دامی میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان جهش قابل توجهی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای ۳۰۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی است و اکنون در راستای ارتقای ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۲۵۴ واحد مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش‌از ۲۵ هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد در دست ساخت است.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

حسینی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال سیستان و بلوچستان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش‌از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

وی افزود: ۸۶۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شده که تاکنون ۱۰۵ واحد در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی استان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید