سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » اجرای مراحل استخدام ۹۰۱ معلم جدید در سیستان و بلوچستان

اجرای مراحل استخدام ۹۰۱ معلم جدید در سیستان و بلوچستان

0
47
کد خبر: 72460
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در آزمون اخیر جذب معلم؛۲ هزار و ۴۰۴ نفر یعنی سه برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه دعوت شدند که از میان آنها ۹۰۱ نفر جذب خواهند شد.

به گزارش میار ؛ حسن بروشکی روز سه‌شنبه اظهارکرد: مصاحبه این افراد در ۲۲ کانون از ۱۷ تیرماه آغاز و تا ۱۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص اعتراضات افراد به نحوه انجام و فرآیند مصاحبه بیان کرد: کسانی که اعتراضی دارند به کمیته بررسی اعتراضات در اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه و اعتراضاتشان بررسی خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همه مراحل کار اعم از بررسی مدارک، احراز هویت، معاینات پزشکی، ارزیابی و گزینش با اتخاذ تدابیر لازم و ضرورت تسهیل شرایط حضور داوطلبان و بهره‌گیری از امکانات تجهیزات و ظرفیت‌های مختلف روال عادی خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: فرآیند مصاحبه به شیوه جدید در حقیقت نوآوری و به روز بودن مراحل انجام کار را نشان می‌دهد و این مهم برای اولین بار به این روش در سطح کشور در حال انجام و در حقیقت می‌توان گفت بدیع بودن و به روز بودن این فرآیند در نوع خود بی نظیر است.

بروشکی ادامه داد: شاخصه مهم دیگری که در این فرآیند تاثیرگذار است، عدالت در ارزیابی‌هاست و این بدان معناست که به این شیوه و روش، رعایت حق و حقوق افراد و عدالت و مساوات بین آنان در تشخیص بهترین‌ها، ملاک عمل خواهد بود.

وی گفت: در این نوع از ارزیابی فقط شاخصه‌های ظاهری تاثیرگذار نخواهد بود؛ بلکه به صورت کاملاً علمی، دقیق، منطقی و عادلانه موضوعات قابل سنجش بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفته و موضوع گزینش بهترین‌ها مدنظر خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اهمیت و جایگاه هنر معلمی به گونه‌ای است که باید افرادی حاذق، توانمند، کارآمد و متخصص در این عرصه ورود پیدا کنند بنابراین گزینش بهترین و شایسته‌ترین افراد برای آموزش و تربیت دانش آموزان ضرورتی انکارناپذیر است.

وی بیان کرد: در این زمینه با تمام جدیت و توان تلاش خواهیم کرد تا در این فرآیند جهت‌گیری منطقی و اصولی در مسیر رعایت عدالت و احقاق حقوق افراد، حاکم بر کار باشد؛ از همین روی شاخص‌های ظاهری و کمی به شاخص‌های کیفی تغییر رویه داده است و نویدبخش انتخاب اصلح‌ترین افراد در عرصه تعلیم و تربیت خواهد بود.

بروشکی اظهار کرد: همه تغییرات و تفاوت‌های ایجاد شده در جریان مصاحبه افراد، معطوف به ارزیابی مهارت تدریس، مهارت حل مساله و مهارت مواجه شدن با موقعیت‌های خاص در بین داوطلبان است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید