پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » سینمای ایران » کاربرد هوش مصنوعی در تولیدات سینمایی امکان پذیر خواهد شد؟

کاربرد هوش مصنوعی در تولیدات سینمایی امکان پذیر خواهد شد؟

0
45
کد خبر: 72447
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی درباره استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات سینمایی گفت: به عنوان یک کار پژوهشی، نویسندگان ما در حال کار کردن بر روی این موضوع هستند که نتایج آن اعلام می‌شود.
به گزارش میار، قادر آشنا درباره برنامه‌های سازمان سینمایی در استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات اظهار داشت: تاکنون در این رابطه سه جلسه در معاونت فناوری سازمان برگزار شده است و یک جلسه شورای پژوهش را نیز به این موضوع اختصاص دادیم که روی آن کار می‌کنیم.
وی همچنین گفت: در حوزه فناوری امروز تلاش ما این است که بتوانیم به سینماها بویژه در استان‌ها و مناطق کم‌برخودار مساعدت و بویژه در حوزه فناوری کمک کنیم.
آشنا افزود: هم در حوزه فناوری، نور و صدا و پرده در سینماها کارهایی انجام می‌دهیم و اکنون در سینماشهر امکانات خوبی خریداری کردیم که در سفرهای استانی به استان‌ها اختصاص می‌دهند.
وی گفت: در تدوین و لابراتور هم کمک می‌کنیم و فناوری هم وارد می‌شود و جای خود را پیدا کرده است.
چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که نباید اجازه دهیم هوش مصنوعی به یک تهدید تبدیل شود، باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.
محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر کاربرد هوش مصنوعی در صنعت فیلم و فیلمسازی، و اینکه وزارت ارشاد چه برنامه‌ای را در این زمینه در دستور کار قرار داده است، گفت: امروز ما با ورود این فناوری به حوزه فیلم و سریال روبه رو هستیم و اتفاق‌های مهمی رقم می‌خورد و همین هسته مطالعاتی را در سازمان سینمایی تشکیل دادیم و معاونت فناوری‌های نوین روی آن کار می‌کند.
وی افزود: بخش عمده‌ای از نیازهای جدید خود را باید با استفاده از این فناوری نو پاسخ دهیم نه این که اقتضائاتی را بر ما تحمیل کند که این عقب‌ماندگی‌ها و فاصله‌ ما بیشتر شود.
دسته بندی: سینمای ایران / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید