یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » بیمارستانی برای پوشش 50 هزار نفر جمعیت فقط با یک پزشک متخصص

بیمارستانی برای پوشش 50 هزار نفر جمعیت فقط با یک پزشک متخصص

0
33
کد خبر: 72443
بیمارستان "ولیعصر(عج)" فنوج در حالی جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفری را پوشش می‌دهد که تنها یک پزشک متخصص دارد!

به گزارش میار از فنوج، بیمارستان 10 تخت‌خوابی "ولیعصر(عج)" فنوج که سال 1396 با ظاهری زیبا تاسیس شده، تنها بیمارستان و به عبارتی تنها نقطه امید مردم این شهرستان کم‌برخوردار در زمنه بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود که جمعیتی حدود 50 هزار نفری را پوشش می‌دهد اما تنها یک پزشک متخصص دارد!

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایرانشهر به عنوان متولی اصلی، تاکنون نتوانسته کادر درمانی این بیمارستان را تکمیل کند و همین امر موجب ابراز گلایه‌های مردمی شده است.

غایی مدیر شبکه بهداشت و درمان فنوج در این زمینه اظهار داشت: پزشکان متخصص به این بیمارستان معرفی می‌شوند اما متاسفانه از ابلاغ وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی سر باز می‌زنند!

بیمارستان "ولیعصر(عج)" از 7 بخش درمانی شامل اورژانس، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، اتاق عمل، دیالیز و تالاسمی بهره‌مند است که بیشتر آنها در نبود پزشک یا تعطیل هستند یا تغییر کاربری داده‌اند. به طور مثال بخش اطفال این بیمارستان به دلیل نبود متخصص اطفال تعطیل شده و در حال حاضر از آن به عنوان انبار دارو استفاده می‌شود.

پیش از این متخصص زنان و بیهوشی هم در این بیمارستان مشغول به کار بوده‌اند که در حال حاضر به استان‌های دیگر منتقل شده‌اند. این بیمارستان از تجهیزات به‌روزی بهره‌مند است که به دلیل کمبود پزشک در حال خاک خوردن است.

رئیسی مدیر داخلی این بیمارستان گفت: کمبود فضای فیزیکی مهمترین مشکل فعلی این بیمارستان محسوب می‌شود که واقعاً به یک چالش تبدیل شده است.

آنچه مسلم است ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایرانشهر با سرعت و جدیت به موضوع تامین کادر درمانی این بیمارستان ورود کند و چاره‌ای اساسی برای این مشکل بیندیشد تا رضایت مردم منطقه جلب شود.
دسته بندی: سلامت / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید