سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » نقشه جامع و کامل معادن سیستان و بلوچستان در اسرع تهیه شود

نقشه جامع و کامل معادن سیستان و بلوچستان در اسرع تهیه شود

0
22
کد خبر: 72439
سیستان و بلوچستان گفت: مسوولان حوزه معدن این استان باید یک نقشه جامع و کامل از معادن با مکان و مختصات دقیق برای بهره برداری بهتر از این ظرفیت در اسرع وقت تهیه کنند.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی روز یکشنبه در نشست شورای معادن اظهارکرد: معادن سیستان و بلوچستان یک ثروت عظیم ملی است که با تلاش جدی و شبانه روزی و با حضور سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر رفع موانع توسعه معادن سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید از ظرفیت معادن در جهت توسعه در حوزه‌های مختلف استان و بهره‌مندی مردم استفاده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری جلسات قبلی شورای معادن تصریح کرد: سرعت و شتابی که در انجام کارها انتظار داشتیم در حال حاضر قابل مشاهده نیست؛ لذا باید دلایل کندی امور مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرآوری معادن و ایجاد صنایع تبدیلی برای توسعه سیستان و بلوچستان بسیار مهم است، با اشاره به خام فروشی برخی معادن افزود: دستورالعمل عدم خروج مواد از معادن به صورت خام ابلاغ شده اما برخی از مسوولان متولی امر، اطلاع و نظارتی بر کارها ندارند.

کرمی با اشاره به دیدار اخیر با وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تصمیم گیری در مورد معادن و مسائل سیستان و بلوچستان بر عهده مسوولان استانی است.

وی تصریح کرد: در صورت غیر فعال بودن معادن تحت نظر ایمیدور امتیاز آنها سلب و توسط مسوولان استانی تصمیم گیری خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در انجام کارها با کسی تعارف نداریم و هدف اصلی ما ایجاد تغییر و پیشرفت روز افزون استان و تحول منطقه است.

وی تصریح کرد: مسوولان مربوطه شناسایی پهنه‌های جدید معادن، حجم مواد معدنی موجود و استقرار مجموعه‌ها برای بهره برداری را در دستور کار قرار دهند.

کرمی گفت: با توجه به اینکه فعالیت معادن تاثیر مستقیم بر توسعه و پیشرفت استان دارد، اگر بعد از ۶ ماه از صدور مجوز شاهد تغییر در بهره برداری و انجام کارها نبودیم مجوز صادره بایستی ابطال شود.

وی افزود: برگزاری جلسات مداوم با معدنکاران، سهم معادن در امور اجتماعی، میزان سوخت مصرفی معادن، میزان استخراج، فعالیت در صنایع تبدیلی و خروجی معادن در بازه‌های زمانی مشخص باید رصد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسوولان مربوطه نسبت به برنامه ریزی در انجام کارها، سرعت در صدور مجوزها، جلوگیری از بروکراسی‌های اداری، نظارت بر انجام امور و انجام کارها به صورت ساده و روان اقدام کنند.

وی بر تبدیل سیستان و بلوچستان بر هاب طلای منطقه تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت استان و وجود معادن طلا و ارتباط با کشورهای مختلف با توجه به پتانسیل‌های مرزی و پیشینه استان باید سیاست گذاری‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گیرد.

کرمی بر انجام مطالعات و تحقیقات، انجام کارها بر اساس دانش، آینده‌نگری، توجه به شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: پیش نویس‌های لازم بر پایه‌ نیازها و امکانات جهت انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی و داخلی توسط مسوولان مربوطه بررسی و تهیه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تهیه برنامه مدون برای فرآوری موادمعدنی خام کشورهای همسایه براساس مکان ایجاد کارخانه‌ها، نوع مواد معدنی، میزان مشارکت کشورهای مختلف و آمادگی در مذاکرات تاکید کرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید