شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » مردم هیرمند از راه‌های خاکی و ناهموار دسترسی به روستاها گلایه دارند

مردم هیرمند از راه‌های خاکی و ناهموار دسترسی به روستاها گلایه دارند

0
26
کد خبر: 72436
حدود نیمی از مجموع ۵۵۴ کیلومتر راه روستایی موجود در سطح شهرستان مرزی هیرمند واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان از نعمت آسفالت بی‌بهره‌اند و مردم از این شرایط ابراز گلایه دارند.

به گزارش میار از زابل، از مجموع 554 کیلومتر راه روستایی موجود در سطح شهرستان مرزی هیرمند از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، 270 کیلومتر از نعمت آسفالت بی‌بهره‌اند.

مسیر دسترسی روستای "میران" از توابع شهرستان هیرمند یکی از این مسیرهای مواصلاتی است که تنها نام جاده را یدک می‌کشد و مردم این روستا با اشاره به اینکه حدود 500 خانوار روستاهای منطقه به صورت روزانه از این مسیر تردد می‌کنند، تاکید دارند اگر در پی حادثه‌ای یا ابتلا به بیماری شبانگاه برای یکی از اهالی مشکلی ایجاد شود، هیچ خودرویی در این مسیر ناهموار تردد نمی‌کند که امدادرس باشد.

محمد کشاورز فرماندار شهرستان هیرمند در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با وجود اینکه 30 درصد راه‌های روستایی منطقه سیستان شامل پنج شهرستان "زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز" در شهرستان هیرمند متمرکز شده، اما اعتبارات به تناسب برای عمران و آبادی راه‌های این شهرستان تخصیص پیدا نکرده است.

وی افزود: در حال حاضر 49 درصد راه‌های روستایی شهرستان هیرمند خاکی است، بنابراین ضرورت دارد اعتبارات راه‌های روستایی در حوزه این شهرستان به تناسب این حجم بالای راه تخصیص پیدا کند تا بتوانیم شاخص راه‌های روستایی آسفالته شهرستان را ارتقا بدهیم.

ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: روستای "میران" کمی بیش از 20 خانوار جمعیت و 1200 متر جاده خاکی دارد و در زمینه آسفالت راه‌های روستایی در حال حاضر ما پروژه‌های زیادی را در سطح استان در دستور کار داریم که اولویت با روستاهای با تعداد بیشتری از خانوار است.

وی افزود: البته آسفالت راه دسترسی به این روستا به دلیل اینکه بالای 20 خانوار در آن سکونت دارند در اولویت اجرا قرار گرفته که حدود 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به صورت پیشنهادی تعریف شده که اگر اعتبار آن تامین شود در نوبت احداث راه‌های روستایی بالای 20 خانوار قرار خواهد گرفت.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید