سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » اجرای طرح توانمندسازی بیش از پنج هزار معلم در سیستان و بلوچستان

اجرای طرح توانمندسازی بیش از پنج هزار معلم در سیستان و بلوچستان

0
36
کد خبر: 72434
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طرح توانمندسازی پنج هزار و ۲۸۰ معلم جدید الورود در مقطع ابتدایی این استان در قالب طرح کشوری "شهید همت" اجرا شد.

به گزارش میار ؛ حسن بروشکی روز یکشنبه در تشریح دستاوردهای ۲ ساله آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت مردمی تاکنون اظهارکرد: طرح "سردار شهید همت" به منظور ارتقای صلاحیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان مقطع تحصیلی ابتدایی البرز در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح "شهید همت" که اجرای آن یکی از رویکردهای نوین وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش ابتدایی است، افزود: این طرح به نام معلم شهید، محمدابراهیم همت نامگذاری شده، درصدد است تا صلاحیت های حرفه ای آموزگاران مدارس ابتدایی را با برپایی دوره‌های حضوری توسعه دهد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: معلمان باید هر روز و هر لحظه ارتقای فکری داشته، با برنامه و داشتن طرح درس به سرکلاس بروند.

وی تصریح کرد: همچنین یک‌هزار و ۳۴ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی ویژه معلمان دوره ابتدایی با حضور ۶۶ هزار و ۲۱۰ معلم در قالب ۶ هزار و ۴۸۴ ساعت برگزار شده است.

بروشکی ادامه داد: برگزاری ۱۴۱۰ نشست تبیینی در راستای عملیاتی شدن فریضه جهاد تبیین با رویکرد روشنگری، تشریح و تبیین اهداف و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مدارس از دیگر برنامه های اجرا شده در راستای توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بوده است.

وی همچنین از برگزاری همایش‌های تربیتی، فرهنگی و بصیرت افزایی به مناسبت‌های مختلف از جمله همایش بزرگ دختران فاطمی، فرزندان روح الله، هادیان راه، مکتب حاج قاسم، تبیین اندیشه های امامین انقالب، سیره نبوی، اخلاق علوی و سواد رسانه ای ویژه معلمان و دانش آموزان در سیستان و بلوچستان خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین از توسعه و تعمیق همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در زمینه برگزاری برنامه‌های غنی سازی علمی و تربیتی و بصیرت افزایی در بین دانش آموزان، جذب سرباز طلبه، بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در کلاس های طرح تابستانی خبر داد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید