یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » جایگاه راهبردی چابهار مهمترین موضوع در توسعه ارتباطات دوجانبه بین هند و ایران

جایگاه راهبردی چابهار مهمترین موضوع در توسعه ارتباطات دوجانبه بین هند و ایران

0
47
کد خبر: 72432
سفیر هند در ایران گفت: چابهار نه تنها به خاطر ظرفیت‌های اقتصادی خود بلکه به لحاظ دارا بودن جایگاه راهبردی، مهمترین موضوع در ارتباطات دوجانبه بین کشور هند و ایران است.

به گزارش میار ؛ رودرا گائوراو شِرِست روز شنبه در نشست با امیر مقدم رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهارکرد: کشور هند و ایران هیچ وقت مشکلات دو طرفه در روابط فی مابین نداشته‌اند اما بین نداشتن هیچ‌گونه مشکل در ارتباطات و داشتن ارتباطات قوی و عملیاتی، تفاوت شایانی هست.

وی عنوان کرد: هند یکی از پنج اقتصاد بزرگ دنیاست که در دهه‌های آینده به یکی از سه اقتصاد برتر دنیا تبدیل خواهد شد، بنابراین طبیعی است که با رشد اقتصاد رشد تجاری هند نیز افزایش خواهد یافت.

سفیر هند در تهران با اظهار امیدواری در گسترش همکاری و نزدیکی ایران و هند گفت: اگر چابهار دروازه اصلی تجارت هند با کشورهای آسیای میانه، قفقاز، روسیه و اوراسیا باشد طبیعی است چابهار در آن صورت می تواند ستون مهم ارتباطات بین ایران و هند تلقی شود به همین دلیل ما معتقدیم که چابهار آینده مناسبات بین هند و ایران است.

وی بیان کرد: موفقیت چابهار موفقیت آینده هند و ایران قلمداد می‌شود و همچنین کاملاً بر این عقیده هستم که موفقیت این بندر مبتنی بر موفقیت منطقه آزاد چابهار است.

گائوراو شِرِست ادامه داد: برای هر بندری اصلی‌ترین سنجه موفقیت مقدار ترافیکی هست که آن بندر می‌تواند ایجاد کند بنابراین منطقه آزاد چابهار می‌تواند در ایجاد ترافیک حمل و نقل و ترانزیت موثر واقع شده و موفقیت بندر را نیز مرهون تلاش‌های اقتصادی خود کند.

وی ادامه داد: نیاز است در آینده نزدیک دیدگاه‌های بلند مدت مشترک و چشم اندازهای آینده گسترده‌تری را با اهداف بلند مدت برای همدیگر ترسیم کنیم و در رویدادهای آینده در ۲ کشور در خصوص مشوق ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی هند اطلاعات جامع‌تری ارائه شود.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار اظهارکرد: ما به عنوان منطقه آزاد چابهار خود را متعهد و مکلف می دانیم تا از طرف دولت تمام سعی خودمان را برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های مشترک و اجرایی شدن آنها و شکوفایی اقتصادی به ویژه بین شرکای تجاری و کشورهای دوست بکار گیریم.

امیر مقدم افزود: مراتب آمادگی برای توسعه بیش از پیش همکاری های ۲ جانبه به ویژه در بخش های اقتصادی و تجاری با هند را اعلام می کنیم و امیدواریم روابط ۲ کشور در تمامی بخش ها بیش از پیش گسترش و توسعه یابد.

وی ادامه داد: ما مسوول ایجاد روابط و توسعه مناسبات دو کشور در حوزه‌های مورد علاقه هستیم و طرفین این روابط را باید تحرک ببخشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار می‌تواند به عنوان درگاه خوبی برای گسترش تعاملات اقتصادی و آغاز فعالیت‌های نوین در جهش تولید و سرمایه‌گذاری در منطقه تلقی شود.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید