سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تولید سالانه ۲۹۰ میلیون قوطی کنسروی در دشتیاری

تولید سالانه ۲۹۰ میلیون قوطی کنسروی در دشتیاری

0
37
کد خبر: 72405
سرپرست فرمانداری دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی این شهرستان گفت: سالانه ۲۹۰ میلیون قوطی کنسروی در این شهرستان تولید می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر در کارخانه‌های تَن ماهی مشغول بکار هستند.

به گزارش میار ؛ محمدعلی رأفت روز سه شنبه اظهارکرد: کارخانه‌های تن ماهی شهر نگور، بریس و پسابندر از ظرفیت مهم تولید کنسرو تن ماهی هستند و محصولات تولیدی را به سراسر نقاط کشور توزیع می‌کنند.

وی افزود: همچنین محصول این کارخانه به کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه، عمان، قطر، امارات و روسیه نیز صادر می شود.

سرپرست فرمانداری دشتیاری بیان کرد: کنسروسازی در حالی یک صنعت استراتژیک در کشور به شمار می‌رود که باعث ‏جلوگیری از ضایع شدن محصولات کشاورزی می‌شود.‏

وی با اشاره به اینکه توجه به تنوع محصولات کشاورزی، دامپروری و شیلات یکی از مهمترین بخش‌های جذاب برای صاحبان سرمایه ‏‏‌می‌تواند حضور در صنایع تبدیلی مربوط به این تولیدات به‌ ویژه در صنعت کنسروسازی باشد، خاطرنشان کرد: اما مهمترین نکته ‏در این سرمایه‌گذاری چرخه تامین مواد اولیه و دستیابی به بازارهای هدف قابل اعتماد و تضمین فروش محصولات ‏تولیدی است.‎

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از ۳۲۰ کیلومتر مرز آبی همواره به عنوان قطب اصلی ‏فعالیت‌های آبزی ‌پروری و صیادی شناخته می ‌شود و سواحل مَکُران از گواتر تا کنارک ‏و زرآباد دارای مرز آبی اقیانوسی هست که این خصوصیات و ویژگی‌های کم نظیر به ویژه به ‏لحاظ شرایط اقلیمی، وجود دریای عمان، نوار ساحلی و همچنین گونه‌های آبزی با ارزش تجاری بالا در آب‌های ‏منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی دشتیاری اظهارکرد: در حال حاضر۱۳ واحد کارخانه تولید کنسرو ‏ماهی در سطح شهرستان مشغول فعالیت است که سالانه حدود ۲۹۰ میلیون قوطی کنسرو انواع ماهی گیدر، هوور ‏و زرده معادل ۵۲ هزار و ۵۰۰ تن کنسرو تولید می‌شود‎.

به گزارش میار ؛ منصور رئیسی افزود: عمده مقصد کنسرو های تولید شده بازار داخل کشور بوده و بخشی نیز به خارج از کشور صادر می ‏شود‎ و وجود کارخانجات تولید کنسرو و فرآوری محصولات شیلاتی برای ۷۴۰ نفر شغل پایدار مستقیم فراهم کرده است‌‏‎.

وی افزود: نوار ساحلی سیستان و بلوچستان منبع و معدنی غنی از پروتئین است که به راحتی می‌تواند بالاترین درآمد و اشتغالزایی را ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی دشتیاری خاطر نشان کرد: گسترش صنعت آبزی پروری در شهرستان دشتیاری زمینه بسیار مناسبی برای توسعه و پیشرفت منطقه خواهد بود که نه تنها در بُعد اقتصادی حتی در بعد اجتماعی و فرهنگی و گردشگری نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. 
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید