سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار معلم را جذب کرد

آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار معلم را جذب کرد

0
35
کد خبر: 72401
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: جذب بیش از ۱۱ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان در ۲ سال اخیر نشان دهنده عزم دولت برای کاهش فاصله شاخص‌های آموزشی و تربیتی این منطقه با میانگین کشوری است.

به گزارش میار ؛ حسن بروشکی روز سه‌شنبه در تشریح دستاوردهای ۲ ساله آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت مردمی تاکنون اظهارکرد: با توجه به رشد فزآینده جمعیت دانش آموزان در این استان یکی دیگر از مسائل مهم آموزش و پرورش بود که موجب می‌شود همواره با موضوع کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی روبه‌رو باشیم بنابراین تمام مکانات برای تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی استاندارد به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: جذب و بکارگیری ۲ هزار و ۷۰ نفر نیروی طرح خرید خدمات آموزشی در سال ۱۴۰۱ و پذیرش و جذب چهار هزار و ۵۴۷ نفر نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از مهمترین اقدامات این مدت بوده است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: همچنین پذیرش و جذب چهار هزار و ۴۴۵ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ در راستای تامین نیروی انسانی و برطرف کردن کمبود نیروی آموزشی بوده است.

وی تصریح کرد: این اداره‌کل در کنار جذب نیروی انسانی مورد نیاز بحث توانمندسازی معلمان را نیز در دستور کار قرار داده که بهره‌مندی پنج هزار و ۲۸۰ معلم ابتدایی استان در طرح کشوری شهید همت از آن جمله محسوب می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این طرح در ارتقای سطح علمی معلمان اثر گذار است و بر نوع عملکرد و پرونده کاری آنها موثر خواهد بود.

وی افزود: در این طرح هشت حلقه علمی با موضوعات مختلف درسی در پایه‌های مختلف در سامانه شاد ایجاد شده و با عضویت مدرسان استانها و استادان کشوری و کارشناسان به معلمان آموزش ارائه می‌شود.

بروشکی تصریح کرد: در این طرح پنج هزار و ۲۸۰ معلم ابتدایی تازه استخدام شده توسط ۳۰۰ مربی و راهبر آموزشی و تربیتی استان آموزش‌های لازم را فراگرفتند و با راهبردهای نوین آموزشی آشنا شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر این یک‌هزار و ۳۴ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی ویژه معلمان دوره ابتدایی با حضور ۶۶ هزار و ۲۱۰ معلم در قالب ۶ هزار و ۴۸۴ ساعت برگزار شد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید