پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تخصیص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سیستان و بلوچستان

تخصیص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سیستان و بلوچستان

0
36
کد خبر: 72371
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اجرای طرح رتبه بندی معلمان را از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در این استان سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش میار ؛ حسن بروشکی روز جمعه اظهارکرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها در سیستان و بلوچستان ۴۲ هزار و ۳۵۶ فرهنگی مشمول طرح رتبه بندی بودند که تا کنون برای ۳۸ هزار و ۹۹۴ نفر حکم نهایی رتبه استحقاقی صادر شده است.

وی ادامه داد: معلمان براساس این طرح، رتبه بندی و از مزایای متفاوتی بهره مند می‌شوند و هدف این است که معلمان با دانش و عملکرد متفاوت از دریافتی متفاوتی برخوردار شوند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پرداخت پاداش به کیفیت برتر یکی از پیش نیازهای کیفیت است و باید کسانی که کار کیفی تری انجام می دهند از پرداختی‌های بهتری برخوردار باشند.

وی از رشد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی، تحول بزرگی در ارتقای سرانه ورزشی مدارس رخ داد به طوریکه در مرحله اول از افتتاح طرح شهید سلیمانی ۳۱ پروژه ورزشی و در مرحله دوم نیز ۴۹ پروژه شامل ۱۰ سالن سقف بلند، ۱۰ کلاس تربیت بدنی، ۹ زمین ساحلی و ۱۰ زمین چمن در مدارس استان افتتاح شد.

بروشکی افزود: هم اکنون ۵۴ فضای ورزشی دیگر نیز در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

وی از افزایش ۳۵ درصدی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای سیستان و بلوچستان با اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و اظهارکرد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی و پراکندگی نامتعارف جمعیت به دنبال ارتقای سرانه فضای ورزشی در مدارس استان هستیم.

در دولت سیزدهم با هدف برقراری عدالت آموزشی و تربیتی گام های بلندی برای رفع محرومیت‌ها و کمبودهای موجود آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان برداشته شد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از عزم جدی دولت برای هموار کردن مسیر تعلیم و تربیت در استان خبر داد و بیان کرد: این استان با وجود مشکلات و کمبودهای فراوان در زمینه آموزش و پرورش با نگاه ویژه دولت سیزدهم بیش از پیش در مسیر تحقق عدالت آموزشی و تربیتی قرار گرفته به طوریکه جذب بیش از ۱۱ هزار نیروی انسانی و ساخت بیش از سه هزار کلاس درس در ۲ سال اخیر تنها گوشه ای از عزم جدی دولت برای هموار کردن مسیر تعلیم و تربیت در این استان است.

وی تصریح کرد:دانش و معرفت مهمترین مولفه توسعه و زیربنای تعالی در هر جامعه به شمار می‌رود بنابراین آموزش و پرورش به عنوان مهمترین رکن آموزش پایه‌ای، رسالت خطیری در این ارتباط بر عهده دارد.

بروشکی افزود: قطعا برخورداری از آموزش و پرورش پویا هزینه‌های ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را کاهش می‌دهد، بنابراین سرمایه گذاری در این عرصه خطیر بسیار اهمیت دارد.

وی اظهارکرد: در دولت سیزدهم با هدف برقراری عدالت آموزشی و تربیتی گام های بلندی برای رفع محرومیت‌ها و کمبودهای موجود آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان برداشته شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان سازماندهی اقدامات جهادی و خیّری ذیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در تمامی شهرستان ها و مناطق استان را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در ۲ سال اخیر برشمرد و گفت: با ایجاد این قرارگاه تمامی فعالیت های جهادی و خیری در زمینه های مدرسه سازی و مدرسه یاری به صورت هدفمند و در جهت رصد اولویت های آموزشی و تربیتی در این استان در حال انجام است و با تلاش همگانی و عزم جهادگونه همه همکاران عزیزمان در اقصی نقاط این استان پهناور، فرایندهای نظام آموزشی و تربیتی استمرار دارد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید