پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » ۴۶ هزار و ۱۴ داوطلب سیستان و بلوچستانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند

۴۶ هزار و ۱۴ داوطلب سیستان و بلوچستانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند

0
40
کد خبر: 72352
همزمان با سراسر کشور ۴۶ هزار و ۱۴ داوطلب کنکوری در سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه برای قبولی در رشته مورد علاقه خود با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش میار ؛ ماراتن آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های آزمایشی هنر،علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی از فردا همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

کمتر از ۲۴ ساعت تا شروع ماراتن حساس و نفس‌گیر کنکور ۱۴۰۲ باقی‌مانده و تاریخ برگزاری کنکور تمامی گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کنکور سراسری نوبت دوم، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در ۲۲ شهر و بخش از سیستان و بلوچستان نیز برگزار می‌شود.

غلامرضا رضایی اظهارکرد: امسال ۴۶ هزار و ۱۴ داوطلب سیستانی و بلوچستانی برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۷۹ نفر زن و ۱۸ هزار و ۲۳۵ نفر مرد هستند، به این معنا که ۶۰ درصد داوطلبان را زنان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی یادآورشد: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر، عصر همان روز، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، صبح روز پنجشنبه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر روز پنجشنبه به رقابت می‌پردازند.

این مقام مسوول تصریح کرد: داوطلبان کنکور در سیستان و بلوچستان امسال در ۲۳ حوزه برای شرکت در آزمون حاضر شده و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: از تعداد کل داوطلبان کنکور امسال گروه آزمایشی انسانی با ۲۳ هزار و ۴۸۹ نفر دارای بیشتری داوطلب بوده، و پس از آن رشته تجربی با ۱۴ هزار و ۴۸۷ نفر داوطلب در ردیف دوم قرار دارد.
دسته بندی: آموزش و پرورش / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید