سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » باند دوم مسیر خاش به سراوان دارای ردیف اعتباری شد

باند دوم مسیر خاش به سراوان دارای ردیف اعتباری شد

0
28
کد خبر: 72329
نماینده مردم خاش، تفتان، میرجاوه و بخش‌های کورین و نصرت‌آباد زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح باند دوم مسیر خاش به سراوان با هدف خدمت رسانی به مردم شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان دارای ردیف اعتباری شد.

به گزارش میار ؛ اسماعیل حسین زهی روز یکشنبه اظهارکرد: در جهت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و کاهش ترافیک و تصادفات جاده‌ای حوزه انتخابیه، برای نخستین بار ردیف اعتباری خاص برای ساخت باند دوم محور ارتباطی خاش - سراوان در بودجه سالیانه کشور تعیین و در گام نخست در سالجاری ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مجوز احداث باند دوم محور خاش - سراوان با اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور پس از سه سال پیگیری‌های مستمر در سال ۱۴۰۱ اخذ و طی ماه‌های آینده ساخت این محور آغاز خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲ پروژه مهم جاده‌ای محور خاش به مرز روتک و خاش به میرجاوه نیز در شرف اخذ کمسیون ماده ۲۳ و ردیف ملی قرار دارند.

وی گفت: در سه سال گذشته دوبانده سازی جاده های مواصلاتی خاش بصورت مستمر مورد پیگیری قرار گرفت و ثمره آن بهره برداری ۲۰ کیلومتر از باند دوم محور خاش - زاهدان، بهره برداری ۲۲ کیلومتر از محور خاش - ایرانشهر بوده است.

حسین زهی اتصال خط ریلی زاهدان به خاش را گامی مثبت از مسوولان نظام و دولتمردان عنوان کرد و افزود: خاش نخستین شهر استان است که بصورت خط ریلی به مرکز استان متصل شد و برای رفاه مردم شریف منطقه و صرفه جویی در وقت و هزینه، روزانه طی یک سرویس رفت و برگشت مسافر بین ۲ شهرستان با استفاده از قطار مسافربری جابجا می شود.

وی ادامه داد: با نگاه مثبت دولت و پیرو پیگیری های انجام شده، زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان خاش رو به توسعه بوده و اکنون ارتقاء موسسه سلامت به دانشکده پرستاری، اخذ مجوز احداث بیمارستان جدید ۳۲۰ تختخوابی، اخذ مجوز طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) و خرید دستگاه ام آر ای از مهمترین اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان شهرستان بوده است.

نماینده مردم خاش گفت: در راستای این پیگیری ها بخش آموزش و پرورش شهرستان محروم نبوده، احداث هنرستان دارالفنون و مدارس تیزهوشان پسرانه و دخترانه شهرستان و احداث مجتمع‌های شبانه روزی در روستاها از اقدامات شاخص حوزه آموزش و پرورش است.

وی از توسعه زیر ساخت‌های شبکه گازرسانی خاش خبر داد و افزود: گازرسانی به شهر خاش، اسماعیل آباد و ۱۳۵ روستای بخش های مرکزی خاش و پشتکوه پایان یافته و اکنون در مرحله نصب علمک ها در سطح شهر خاش قرار داریم.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید