پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » آموزش و پرورش » ۷۸ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه سنجش شدند

۷۸ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه سنجش شدند

0
38
کد خبر: 72327
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۸هزار نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند این در حالیست که باید حدود ۱۰۰ هزار نفر سنجش شوند.

به گزارش میار ؛ ذبیح الله اللهی روزیکشنبه اظهارکرد: اکنون سیستان و بلوچستان در زمینه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: با تغییری که امسال در روند سنجش شکل گرفته، خود والدین باید ثبت نام را انجام دهند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سنجش نوآموزان تا ۲۰ تیرماه در استان انجام می‌شود و افرادیکه سنجش نشده باشند مجوز ثبت نام در پایه اول را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: اولیای گرامی لازم است وارد سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به آدرس my.medu.ir شده و پس از احراز هویت و گذراندن مراحل پرداخت و ثبت نام به صورت الکترونیکی، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه کنند یعنی بر خلاف سال‌های گذشته، دانش آموز اول سنجش را انجام می‌ دهد و بعد ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس تکمیل خواهد شد.

اللهی افزود: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی سنجی و آمادگی تحصیلی(سنجش هوش کلامی و غیر کلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز ‌تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.


دسته بندی: آموزش و پرورش / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید