دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۴۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده سیل در کنارک تکمیل شد

۴۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده سیل در کنارک تکمیل شد

0
42
کد خبر: 72322
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: ۴۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده سیل در شهرستان کنارک بازسازی و تحویل شهروندان شد.

به گزارش میار ؛ مصطفی بیک مداح روز شنبه اظهارکرد: در سیل دیماه ۱۴۰۰ کنارک، تعداد ۶۰۰ واحد خسارت دیده شهری و ۱۸۰ واحد خسارت دیده روستایی شناسایی و کار بازسازی آنها آغاز شد.

وی ادامه داد: در این سیل ۵۳۰ واحد تعمیری نیز در شهر و روستاهای کنارک توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان شناسایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: به متقاضیان بازسازی ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز بلاعوض پرداخت شده است.

وی گفت: شهرستان کنارک با بیش‌از ۹۰ درصد، بیشترین درصد شاخص مقاوم سازی را در استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

بیک مداح بیان کرد: پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی در بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل دیماه ۱۴۰۰ در کنارک وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود بازسازی باقی‌مانده واحدها نیز حداکثر تا چند ماه آینده خاتمه یابد.

وی ادامه داد: در بازسازی مسکن روستایی و ساماندهی حاشیه شهرها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دنبال مقاوم سازی است تا در حوادث از هر خطری پیشگیری شود.

مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در این استان سالانه به طور میانگین بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی مقاوم احداث می‌شود که مشارکت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: در اجرای پروژه های بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان به منظور ایجاد اشتغال تاکید بر استفاده از مصالح و نیروی بومی است.

بیک مداح خاطرنشان کرد: علاوه بر بازسازی واحدهای سیل دی ماه ۱۴۰۰ ، بازسازی تعداد ۲۰۰ واحد از سیل مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز در کنارک آغاز شده که ۶۰ واحد آن در مرحله اجرای فونداسیون و ستون قرار دارند.

دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید