پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » صدور سند ۸۹۱ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به نام دولت

صدور سند ۸۹۱ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به نام دولت

0
44
کد خبر: 72320
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری و جلوگیری از زمین خواری از ابتدای سالجاری تاکنون سند مالکیت تک برگ برای ۸۱۹ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل اخذ شد.

به گزارش میار ؛ حسینعلی کریمی روز شنبه با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، اظهارکرد: در این راستا تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.

وی افزود: براین اساس و با توجه به تلاش‌های انجام شده از ابتدای سالجاری اسناد دفترچه‌ای به تعداد ۲۱۸ فقره به اسناد تک برگ تبدیل و تثبیت مالکیت ‌به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن شد.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید