سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » ادامه بارش رگباری در جنوب و باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان

ادامه بارش رگباری در جنوب و باد شدید در شمال سیستان و بلوچستان

0
37
کد خبر: 72282
رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های رگباری در جنوب و ارتفاعات مرکزی استان و بادهای ۱۲۰روزه و افزایش محسوس دما در منطقه سیستان تا اواخر هفته ادامه دارد.

به گزارش میار ؛ علی ملاشاهی روز دوشنبه با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد جوی اظهارکرد :ازبعدظهر امروز تا آخر وقت چهارشنبه برای ارتفاعات مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های زاهدان، سراوان، گلشن و برخی نقاط ساحلی رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در سایر نقاط مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان تا اواخر وقت چهارشنبه بارش های سیلابی در سطح هشدار نارنجی است.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت از شدت توفان گردوخاک در شمال استان کاسته شده اما همچنان تا شنبه دهم تیر در مناطق شمالی و زاهدان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه برای عصر چهارشنبه تا آخر وقت پنجشنبه رخ خواهد داد.

وی افزود: تحت تاثیر این پدیده احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها و اختلال در ترددهای جاده‌ای و همچنین احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان وجود دارد.

ملاشاهی بیان کرد: از هشتم تا ۱۲ تیرماه در مناطق شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان افزایش محسوس دما رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: شهروندان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین برای مناطق شمالی استان و زاهدان عدم ترددهای غیرضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیرضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید