سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » گرمای هوا در سیستان و بلوچستان بی‌سابقه است

گرمای هوا در سیستان و بلوچستان بی‌سابقه است

0
36
کد خبر: 72265
عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیلی قطعی یا افت فشار برق در شمال این استان، بسیاری از وسایل سرمایشی در دمای بالای ۵۰ درجه قابل استفاده نیستند.

به گزارش میار ؛ محمدسرگزی با اشاره به آغاز بادهای ۱۲۰ روزه سیستان با سرعت ۱۲۰ کیلومتر هم زمان با دمای ۵۰ درجه هوا گفت: متاسفانه علی رغم وجود این مشکلات شاهد افت فشار برق هستیم که موجب شده وسایل سرمایشی قابل استفاده نباشد و بسیاری از وسایل برقی هم دچار خسارت شده اند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۷۰ درصد مردم کولر آبی دارند اما به دلیل اینکه آب قطع است مردم در این گرما و گرد و غبار نمی توانند از کولر آبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به گرمای بی سابقه، بسیاری از روستاهای حوزه سیستان دچار افت فشار آب و بعضا قطعی آب هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: توان استان برای حل مسائل کافی نیست و از سوی توانیر و آبفای کشور هم اقدامی برای حل ریشه ای مشکل صورت نگرفته است در حالی که برای رفع آن باید مجموعه وزارت نیرو و آبفای کشور همه توان خود را به کار ببرند.

سرگزی به وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه بویژه مدیران عامل شرکت های مدیریت منابع آب ایران و توانیر توصیه کرد سفری به منطقه سیستان داشته باشند و در جریان شرایط مردم قرار گیرند.

وی تاکید کرد: مسئولان توانیر و آب و فاضلاب استان پای کار هستند اما حل این مشکل جزو اولویت‌های مسئولان کشوری توانیر و آبفا قرار ندارد.

دسته بندی: محیط زیست / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید