پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان به ۸۷.۰۵ درصد رسید

نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان به ۸۷.۰۵ درصد رسید

0
32
کد خبر: 72256
معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاخص رشد باسوادی در کشور۹۰.۷ درصد است گفت: نرخ با سوادی در این استان به ۸۷.۰۵ درصد رسید که با میانگین کشوری ۱۰ درصد فاصله دارد.

به گزارش میار ؛ روح الله شیرازی اظهارکرد: اداره کل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان در شاخص رشد میزان سواد در بین استان‌های کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی افزود: بنا به گزارش مرکز آمار ایران، با تلاش و همت آموزش‌دهندگان پرتلاش و همکاران سوادآموزی تمامی شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان با رشد ۷.۵ درصدی مقام اول کشور را در شاخص «رشد میانگین سواد استان» کسب کرد.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان‌های کرمان با ۵.۳ درصد و استان خوزستان با چهار درصد در جایگاه‌های بعدی این جدول قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۶۵ هزار نفر از افراد بی‌سواد سیستان و بلوچستان سواددار شدند اظهارکرد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۰۰ نیروی آزاد و یک‌هزار نفر از همکاران فرهنگی کار سوادآموزی این تعداد سودآموز را برعهده داشتند.

شیرازی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که این رقم در سیستان و بلوچستان به ۲ درصد برسد و جزو استان‌های برتر قرار گیریم.

وی افزود: بانک اطلاعاتی دقیقی از تعداد بی‌سوادان سیستان و بلوچستان در دست نیست اما بر اساس آماری که مرکز آمار ایران به‌صورت تخمینی به ما ارائه داده تقریبا حدود ۲۶۰ هزار نفر بی‌سواد دیگر باقی‌مانده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش‌ و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه باسوادی تلاش داریم استان را به میانگین کشوری برسانیم و در این راستا طرح شتاب‌بخشی را تدوین و در ۲ شهرستان که کمترین میانگین باسواد کشور را دارد اجرایی خواهیم کرد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید