دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » ۱۰ هزار میلیارد ریال تخلفات مالی در سیستان و بلوچستان کشف شد

۱۰ هزار میلیارد ریال تخلفات مالی در سیستان و بلوچستان کشف شد

0
39
کد خبر: 72249
بازرس استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته میزان تخلفات مالی کشف شده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که یک هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال به خزانه دولت برگشت داده شده است.

به گزارش میار از زاهدان، محمدرضا شهریاری‌نژاد به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه اظهار داشت: این سازمان در راستای وظایف نظارتی خود، در صورتی که هر دستگاهی در انجام وظایف محوله خود کم کاری کند به عنوان ترک فعل با آن بر خورد می‌شود.

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان بازرسی همچنین با افرادی که حقوق بیت المال را تضییع نمایند بدون اغماض برخورد می کند و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین به حمایت از مدیران پاکدست، سالم و ریسک پذیر اشاره نمود و گفت: سازمان بازرسی به دنبال حمایت از مدیران سالم، شجاع،توانمند، پاکدست، جهادی و متفکر است و می خواهیم بستر این حمایت را فراهم کنیم تا این مدیران نیز مورد تشویق سازمان قرار گیرند.

شهریاری‌نژاد با بیان اینکه برای جلوگیری و مبارزه با پدیده شوم فساد در دستگاه‌های اداری بایستی عملکرد دستگاه‌های اجرایی شفاف‌سازی شود گفت: امروز مقابله با فساد اولویت اصلی قوه قضاییه است که ما در سازمان بازرسی نیز تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم و مقابله با مفسدان انجام خواهیم داد.

وی گفت: در سال گذشته بازرسی کل سیستان و بلوچستان با توجه به وظایف و اختیاراتی که بر اساس اصل 174 قانون اساسی به سازمان بازرسی کل کشور در قالب نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور بوده محول شده بازرسی‌های برنامه‌ای و موردی انجام داده است.

شهریاری نژاد گفت: گزارش های ارسالی به مبادی ذیربط توسط سازمان بازرسی در سال گذشته 146 مورد شامل گزارش اصلاحی، تخلفاتی و کیفری بوده است.

معرفی 131 نفر به مراجع قضایی و تخلفاتی

بازرس کل استان سیستان و بلوچستان گفت: از اهم وظایف سازمان بازرسی کل کشور ، گزارش موارد تخلف می باشد که بر اساس آن گزارش های بازرسی در ارتباط با آیین نامه ، تصویب نامه، بخشنامه و دستورالعمل های صادره و شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که حاکی از تشخیص تخلف در موارد فوق الذکر باشد جهت رسیدگی و صدور رأی به دیوان عدالت اداری ارسال می شود که در همین راستا سال گذشته 131 نفر به مراجع قضایی و تخلفاتی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به تصرفات غیر مجاز اراضی ملی و منابع طبیعی نیز گفت: 11 هزار هکتار از اراضی ملی، زراعی، مرتع و جنگل و بیش از 554 هزار متر مربع از اراضی شهری که بعضی از سودجویان به تصرف خود درآورده بودند و یا در آستانه تصرف بود از سوی این سازمان پیگیری و رفع تصرف شده است.

دریافت 1801 عنوان شکایت ‌

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی نیز گفت: سازمان بازرسی علاوه بر سامانه ستاد خبری تحت عنوان «سامانه 136» سامانه گزارشگران فساد را نیز راه‌اندازی کرده است تا دسترسی و ارتباط مردم جهت اعلام گزارش و شکایات بهتر و دغدغه آنان کمتر شود همچنین ارائه گزارش به صورت تلفنی و حضوری نیز از دیگر راه‌های ارتباط مردم با بازرس کل استان است.

شهریاری با اشاره به سامانه مبارزه با فساد سازمان بازرسی گفت: تعداد کل شکایات واصل شده به سامانه گزارشگران فساد سازمان بازرسی در استان سیستان و بلوچستان هزار و 801 فقره بوده است که از این تعداد هزار و 257 مورد رسیدگی شده است.

وی همچنین از نظارت بر معاملات از طریق برخط خبر داد و افزود: در سال گذشته هزار و 100 مورد نظارت انجام شده که منجر به اصلاح اسناد و کاهش هزینه به مقدار 9 هزار و 60 میلیارد ریال شده است.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید