پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » هشدار کاهش شعاع دید و کیفیت هوا در ۶ استان تا روز شنبه

هشدار کاهش شعاع دید و کیفیت هوا در ۶ استان تا روز شنبه

0
38
کد خبر: 72246
هواشناسی با صدور هشدارهای نارنجی ضمن اعلام تداوم رگبار و تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از کاهش کیفیت هوا و احتمال سقوط درختان در سیستان‌و بلوچستان، خراسان، سمنان، قم و ۲ استان دیگر در پی وزش باد شدید خبر داد.

به گزارش میار ؛ سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه با خیزش گردوخاک طی امروز در شمال سیستان‌و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال اصفهان خبر داد.

فردا شنبه نیز در شمال سیستان‌و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال اصفهان، همین شرایط آب و هوایی حاکم است.

روز یک‌شنبه نیز در شمال سیستان‌و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شرق سمنان، قم، نیمه شمالی و شرقی اصفهان باد شدید تداوم دارد.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

هواشناسی به اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال توصیه کرده است.

همزمان در هشدار نارنجی دیگری، هواشناسی از ناپایداری محلی و رشد ابرهای همرفتی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی طی امروز خبر داده است.

هواشناسی از رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و برخی نقاط تگرگ خبر داده و اعلام کرده است: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

هواشناسی همچنین در هشدار زرد، از وزش باد نسبتا شدید طی امروز در یزد، نوار شرقی کرمان، البرز، تهران، کرمانشاه، ایلام، بوشهر و نوار غربی خوزستان خبر داده است.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید