سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » انجام بیش‌از چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سیستان و بلوچستان

انجام بیش‌از چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سیستان و بلوچستان

0
30
کد خبر: 72245
مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در واحدهای مرغداری استان چهار میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است

به گزارش میار ؛ مریم قاسم زاده روز جمعه اظهارکرد: با این میزان جوجه ریزی حدود هفت هزار و ۳۰۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۳۰۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی است و اکنون در راستای ارتقای ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۲۵۴ واحد مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش‌از ۲۵ هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد در دست ساخت است.

مدیر طیور سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی این استان به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال سیستان و بلوچستان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش‌از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

قاسم زاده افزود: ۸۶۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شده که تاکنون ۱۰۵ واحد در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید