یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » بهره‌برداری از طرح امدادی و عمرانی هلال احمر در سیستان و بلوچستان

بهره‌برداری از طرح امدادی و عمرانی هلال احمر در سیستان و بلوچستان

0
31
کد خبر: 72186
سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۳ طرح امدادی و عمرانی شامل ۹ خانه هلال شهری و روستایی،۲ پایگاه امداد و نجات جکیگور و اسکل آباد، مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات استان و راه‌اندازی سالن ورزشی چند منظوره این جمعیت به بهره برداری رسید.

به گزارش میار ؛ سیدمحمد مهدی سجادی روز شنبه اظهارداشت: خانه‌های هلال به منظور ارتقای سطح آمادگی و تاب آوری جوامع محلی و روستایی با رویکرد مدیرت حوادث و سوانح مبتنی بر جامعه افتتاح می‌شوند و جمعیت هلال احمر در جهت تحقق شعار هر "خانواده یک امدادگر" بر آن است تا با تاسیس و راه‌اندازی خانه‌های هلال در شهرها و روستاها جامعه هدف بیشتری را تحت آموزش قرار دهد.

وی ادامه داد: فلسفه ایجاد خانه‌های هلال، توانمند سازی جوامع است و اگر حادثه‌ای در یک منطقه رخ دهد افراد حاضر در صحنه ساکنان آن منطقه هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر وظیفه امداد و نجات در حوادث را بر عهده دارد و در حوادث جاده‌ای و ترافیکی، معین دستگاه‌های دیگر بوده، اظهارداشت: با هدف افزایش سرعت امدادرسانی در حوادث ۲ پایگاه امداد و نجات در نقاط خطرپذیر شهرستان‌های راسک و خاش افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی اعتبار هزینه شده طرح‌های امدادی و عمرانی قابل افتتاح را ۱۳۹ میلیارد و ۶۳ میلیون عنوان کرد و ادامه داد: امید است همانند سنوات گذشته بتوان با توسعه امکانات و تجهیزات امدادی هلال احمر استان گام‌های بلندتری در ارائه خدمات به هموطنان داشته باشیم.

دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید