سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش آبی در سیستان و بلوچستان

انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش آبی در سیستان و بلوچستان

0
34
کد خبر: 72150
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌بر پیگیری حقابه هیرمند اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی احتمالی در این استان انجام و یا در حال انجام است.

به گزارش میار ؛ محمد کرمی شامگاه دوشنبه در نشست فرماندهان، مسوولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تا ۲ماه آینده آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد، علاوه‌بر آن حفر ۷۰ حلقه چاه آب در منطقه شیله، زهک و بندان آغاز شده که در عمق‌های هفت و ۲۰ متری به آب دسترسی پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به حجم آب موجود در منطقه تهلاب بیان کرد: طبق مکاتبه‌ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد، این معاونت به سرعت برای پیگیری کارها در استان حضور یافت و اعتباری بیش‌از ۲۰ میلیارد تومان برای انجام اکتشاف و انتقال آب تهلاب در نظر گرفته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جلسه اخیر در زمینه انتقال آب دریای عمان گفت: مسوولیت این پروژه عظیم به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده که با شروع کار چندین کارگاه، تهیه امکانات مورد نیاز و پیگیری کارها به صورت روز شمار و به سرعت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان افزود: تعامل با کشورهای همسایه، هند، چین، روسیه، کشورهای عربی و آفریقایی و نیاز سنجی این کشورها، مطالعه ظرفیت استان در زمینه پاسخگویی به نیاز آنها سبب افزایش تبادلات اقتصادی این استان شده است.

کرمی تصریح کرد: اولین محموله به روسیه از بندر چابهار صادر شده و گسترش کریدور شمال به جنوب و افرایش عبور مرور خودروهای کشنده و زائران از مرز میرجاوه را شاهد هستیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر با مقامات پاکستانی تصریح کرد: همچنین توافقی در زمینه تسهیل عبور و مرور اتباع ۲ کشور انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مهم و تاثیرگذار اقتصاد دریا، کشاورزی، دامداری، شیلات، شرکت‌های مشترک فرامرزی، معادن، صنایع تبدیلی معادن و کشاورزی، شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان اشاره کرد.

وی با اشاره به صدور ۷۰۰ مجوز مرغداری در سیستان و بلوچستان برای خودکفایی در زمین تولید مرغ گوشتی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید کالاها و ایجاد صنایع تبدیلی باید جز اولویت‌های عرصه اقتصاد باشد.

کرمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه غدیر تصریح کرد: ساماندهی فروش سوخت و طرح رزاق در شمال و جنوب استان در حال پیگیری است.

وی با اشاره به فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان و حفظ انسجام خانواده‌ها بیان کرد: پیگیری برای تحویل زمین برای ساخت مسکن، ایجاد شهرهای گردشگری، گسترش خانه باغ ها در شهرهای کوچک و همچنین ثبت نام در شهر ساحلی تیس توسط مسکن ملی، و ایجاد هفت شهر ساحلی دیگر اقدامات در حال انجام در زمینه مسکن است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جهاد تبیین یک موضوع بسیار مهمی است، امروز در جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمن قرار داریم و هر روز دشمن تاکتیک‌های خود را عوض می‌کند دشمن می‌خواهد با اشغال ذهن ها به اهداف خود برسد.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید