یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » کشاورزان خاش ۶ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند

کشاورزان خاش ۶ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند

0
28
کد خبر: 72123
مدیر کشاورزی خاش گفت: بیش‌از ۶ هزار تن گندم تا کنون کشاورزان این شهرستان به مراکز خرید تحویل داده و انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت این رقم به هفت هزار تن افزایش یابد.

به گزارش میار ؛ شیرزاد کمالی روز شنبه اظهارداشت: از ۱۱هزار هکتار اراضی زراعی خاش۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن به کشت گندم اختصاص دارد.

وی افزود: کار برداشت گندم در شهرستان خاش از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و کماکان با بهره‌گیری از ۱۱ دستگاه کمباین این فرآیند ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: این شهرستان به واسطه میزان بارندگی بیشتر در مقایسه با سایر شهرهای سیستان و بلوچستان و برخورداری از آب و هوای مساعد، ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد.

وی افزود: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی سیستان و بلوچستان سالانه ۱۸۰هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

کمالی اظهارداشت: بیش‌از ١٠ هزار و٣٠٠ هکتار از اراضی شهرستان خاش زیرکشت محصولات زراعی بوده که عمده‌ترین آنها گندم و جو،ذرت سبزیجات برگی و غده‌ای، گیاهان علوفه‌ای و برنج است.

وی ادامه داد: همچنین سطح زیر کشت باغات بیش‌از ١٠ هزار هکتار است که سالانه ۴٢ هزار تن میوه‌های تولیدی این باغات نظیر خرما، انار، پسته، زردآلو، هلو، بادام، مرکبات، زیتون، توت و گردو به بازار عرضه می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی خاش گفت: این شهرستان در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان شاخص هست و بخش قابل توجهی از محصولات گلخانه‌ای آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود و این امر در ایجاد ارزش افزوده و خلق فرصت‌های شغلی جدید و پایدار کمک شایانی کرده است.

وی افزود: با توجه به وجود ٧٠٠ هکتار انارستان در خاش، بیشترین تولیدات این کارگاه از دانه‌های انار معروف سنگان شامل رب،شربت انار و ادویه اناردان است.

کمالی ایجاد زمینه اشتغال ۲۵نفر از زنان روستایی منطقه بصورت دائم و فصلی،کاهش ضایعات و اتلاف محصولات کشاورزی را از عمده فواید فعالیت این کارگاه در شهرستان خاش بر شمرد و افزود: علاوه بر محصولات جانبی انار انواع ترشی و مربا، رب گوجه فرنگی، چیپس میوه،خیار شور در این کارگاه تولید می‌شود.

دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید