شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » هشدار سطح زرد هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

هشدار سطح زرد هواشناسی برای سیستان و بلوچستان

0
35
کد خبر: 72105
ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح زرد هواشناسی اطلاعیه‌ای در خصوص بارش باران و توفان در نقاط مختلف این استان صادر کرد.

به گزارش میار ؛ در اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان که روز چهارشنبه به ایرنا نمابر شده آمده است: بنا بر هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی، تا روز جمعه ۱۹ خرداد ماه جاری، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، تند بادهای شدید لحظه ای و گرد و خاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات مناطق مرکزی و جنوبی استان بویژه شهرستان‌های خاش، تفتان، سراوان، گلشن، سیب و سوران، مهرستان، راسک و سرباز پیش بینی می شود.

در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، تند بادهای شدید لحظه ای و گرد و خاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه در ارتفاعات مناطق مرکزی و جنوبی استان بویژه شهرستان‌های خاش، تفتان، سراوان، گلشن، سیب و سوران، مهرستان، راسک و سرباز پیش بینی می شود.

این اطلاعیه می افزاید: جاری شدن رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده ها، برخورد صاعقه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود احتیاط در فعالیت کوهنوردی، خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی، محافظت از محصولات کشاورزی انجام شود.

در این اطلاعیه ذکر شده است: همچنین افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه از روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ لغایت دوشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ در زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز پیش بینی می‌شود.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش دید کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها وجود دارد و به شهروندان توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها را مدنظر داشته باشند.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید