سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » ۱۸ واحد مرغداری صنعتی زهک پس‌از ۱۵ سال به چرخه تولید بازگشت

۱۸ واحد مرغداری صنعتی زهک پس‌از ۱۵ سال به چرخه تولید بازگشت

0
45
کد خبر: 72088
مدیر جهاد کشاورزی زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ واحد مرغداری صنعتی در این شهرستان با گذشت ۱۵ سال رکود به همت کارآفرینان و تولیدکنندگان مجدد فعال شده است.

به گزارش میار ؛ حبیب رستمی اظهارداشت: ظرفیت این واحدهای مرغداری ۴۰۰ هزار قطعه در سال است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۳ واحد مرغداری اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند و ۲ واحد دیگر با ظرفیت ۴۰ هزار قطعه نیز در حال بازسازی است.

مدیر جهاد کشاورزی زهک گفت: راه‌اندازی این واحدها موجب ایجاد اشتغال برای مردم منطقه شده و از مهاجرت آنان به سایر نقاط کشور نیز جلوگیری کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه‌ به فراهم بودن شرایط توسعه بخش طیور از همه سرمایه‌گذاران تقاضا می‌شود تا در این حوزه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان؛ تعداد مرغداری‌های این استان با افزوده شدن ۱۰۵ واحد طی یک سال اخیر به ۲۵۴ واحد رسید.

امان الله طوقی اظهارداشت: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال استان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش‌از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۸۶۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری در استان صادر شده که تاکنون ۱۰۵ واحد در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی واحدهای مرغداری در دست ساخت در سیستان و بلوچستان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

طوقی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید