یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ثبت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان

ثبت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان

0
29
کد خبر: 72086
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت بیش‌از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در مسیرهای جنوب استان در اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش میار ؛ علیرضا یارمحمدی روز چهارشنبه اظهارداشت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: پر ترددترین محورهای حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و برعکس، نیکشهر(سه راهی نیکشهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار)است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت بیش‌از ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های بین استانی تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان معادل ۲۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

یارمحمدی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تعداد وسایل نقلیه سبک و سنگین در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار و سامانه‌های ثبت تخلف در تمامی جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در اردیبهشت به ترتیب به مقصد کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است.

یارمحمدی با اشاره به شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و افزایش ۱۹ درصدی تماس‌ها در این بازه زمانی، تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید