پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » اختصاص ۱۷ درصد جمعیت آماری بازماندگان از تحصیل به سیستان و بلوچستان

اختصاص ۱۷ درصد جمعیت آماری بازماندگان از تحصیل به سیستان و بلوچستان

0
26
کد خبر: 72076
 آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان ۱۷ درصد جمعیت آماری بازماندگان و تارکان تحصیل را به خود اختصاص داده و در این بین موضوع ترک تحصیل در شاخص نرخ گذر تحصیلی تاثیر مستقیمی دارد.

به گزارش میار ؛ حسنعلی میرعبدی روز سه شنبه اظهارداشت: عوامل متعددی در فرآیند بازمانده شدن از تحصیل در سیستان و بلوچستان موثر است که می‌توان به فقر فرهنگی و اقتصادی، کودکان کار، پراکندگی و سخت گذر بودن مناطق و روستاها اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های موجود در احصاء آمار واقعی بازماندگان از تحصیل عدم وجود سامانه کشوری و گزارش گیری از این موضوع است که کار را پیچیده و سخت کرده و مشکلات فراوانی را پیش‌رو قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت استان مولفه هایی از جمله حاشیه نشینی بویژه در شهرهای قطب، مهاجرت از روستا به شهر، افزایش فزاینده جمعیت آماری دانش آموزان، پراکندگی نامتعارف جغرافیایی و مواردی از این دست کار را برای مسوولان دشوار کرده است.

وی ادامه داد:با هدف بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر راه اندازی شد.

میرعبدی گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز، توسعه فضاهای آموزشی، ارتقاء طرح روستا مرکزی و توسعه مدارس شبانه روزی کمک شایانی به تحقق بیش از پیش عدالت آموزشی خواهد کرد.

وی بیان کرد: پراکندگی‌ جمعیت در استان بیش از سه برابر متوسط کشور، کثرت مراکز جمعیتی با آمار اندک، مناطق مرزی و دورافتاده، فقر اقتصادی خانواده‌ها و پایین بودن نرخ متوسط درآمد خانوار از جمله مهمترین مشکلات بخش آموزش در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با بهره گیری از همه بسترها و ظرفیت‌ها بدنبال جذب حداکثری بازماندگان و تارکان تحصیل هستیم و در این راستا از توان دیگر دستگاه ها نیز بهره خواهیم جُست.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید