جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » نجات جان ۱۰۰ نفر توسط نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان

نجات جان ۱۰۰ نفر توسط نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان

0
41
کد خبر: 72023
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از انجام ۴۰ مورد عملیات امدادی و نجات جان ۱۰۰ نفر توسط نجاتگران هلال احمر استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش میار ؛ علیرضا میربهاء الدین روز سه شنبه اظهارداشت: از مجموع این حوادث ۲۸ مورد جاده‌ای، پنج مورد کوهستان،پنج مورد سیل آبگرفتگی، یک مورد خدمات حضوری و یک مورد خدمات مناسبتی بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع نجات یافته گان این مدت سیستان و بلوچستان در حوادث مختلف جاده‌ای و کوهستان ۹۸ نفر به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان ۲۸ مورد عملیات رهاسازی در سوانح ترافیکی انجام دادند که منجر به رهاسازی و نجات ۵۳۳ مصدوم شد.

وی اظهارداشت: هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس گیرند.

به گزارش ایرنا جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و پاسخگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیلاب های مخرب و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.

هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه‌های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید