یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بهره‌برداری از ۳۳ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند

بهره‌برداری از ۳۳ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند

0
43
کد خبر: 72014
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری از ۳۳ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان - بیرجند طی سه سال اخیر با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش میار ؛ عطاء اله اکبری روز دوشنبه اظهارداشت: طول کل مسیر زاهدان - بیرجند ۲۱۱ کیلومتر بوده که تا کنون ۱۰۸ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک ۱۲ کیلومتر باند دوم توسط این اداره‌کل در این محور در دست ساخت است و تا یک ماه آینده عملیات ساخت ۲۳ کیلومتر دیگر این مسیر نیز آغاز می‌شود تا با وجود بدهی‌های سنگین به پیمانکاران تا پایان سالجاری ۲۰ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی یکی از اولویت‌های مهم و اصلی این استان است و طرح های این بخش بدون وقفه در حال اجراست، گفت: افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده‌ای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، افزایش رونق اقتصادی منطقه، کاهش اتلاف زمان و بهبود وضعیت زیربنایی و زیرساخت استان از مهمترین اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه دولت بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی این بخش اهتمام ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: جهت تکمیل و بهره‌مندی شبکه بزرگراهی در این مسیر پر تردد استان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

اکبری هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: زمان اتمام این پروژه‌ همچون دیگر طرح های راه سازی استان وابسته به تامین به موقع اعتبارات است و در صورت جذب منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل این راه‌ها در طول سه سال می‌توانیم پروژه‌های در دست احداث را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص عقب ماندگی بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری گفت: عقب‌ماندگی راه‌های این استان واقعیتی غیر قابل کتمان است اما طی چند سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی در راستای توسعه شبکه بزرگراهی صورت گرفته که کسب بالاترین تخصیص اعتبار و طول ساخت در حوزه بزرگراهی در کشور نشان از تلاش برای توسعه این بخش دارد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید