یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رسانه » دومین جشنواره سواد رسانه‌ای "جهاد تبیین" در سیستان و بلوچستان برگزار شد

دومین جشنواره سواد رسانه‌ای "جهاد تبیین" در سیستان و بلوچستان برگزار شد

0
63
کد خبر: 71997
مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان از برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه‌ای در این استان با موضوع "جهاد تبیین" همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش میار ؛ محمدهادی طهرانی مقدم روز شنبه با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه‌ای در سیستان و بلوچستان با موضوع "جهاد تبیین"، اظهارداشت: امروزه رسانه‌ها یکی از اجزای مهم جوامع بشری و ابزاری قدرتمند و فراگیر هستند بنابراین آموزش سواد رسانه‌ای در ایران یکی از ملزومات اساسی برای شهروندان به حساب می آید که نیازمند رسیدگی در ابعاد و زوایای مختلف است.

وی با بیان اینکه آموزش سواد رسانه‌ای بستر مناسب را برای کنشگری فعالانه در فضای مجازی فراهم می‌کند، افزود: سازمان‌های متولی این امر مهم از جمله سازمان فضای مجازی بسیج نیازمند ارزیابی عملکردها، توانایی‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدات حوزه مسوولیت خود هستند.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین روش‌ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب را برگزاری جشنواره‌های تخصصی دانست و تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید فراهم می‌آورد و ظرفیت‌ها و توانایی‌های بعضا در حاشیه دیده شوند و نیز بازخورد گیری دقیق تری از آموزش‌های ارائه شده صورت می گیرد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آمایش ظرفیت‌ها و توانایی‌های سواد رسانه‌ای فعالان فضای مجازی بسیج در سطح کشور عنوان کرد و گفت: محورهای ارائه آثار شامل تربیت رسانه‌ای، فناوری‌های نوین ارتباطی، جریان شناسی رسانه، رسانه شناسی ، شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد رسانه‌ای است.

طهرانی مقدم ادامه داد: سخنرانی، موشن گرافیک، اینفوگرافی، کتاب و پوستر از قالب های ارائه آثار در این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۰ تیرماه به‌صورت همزمان در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود، افزود: مهلت ارسال آثار تا بیستم تیرماه است و شرکت کنندگان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به آیدی nasra_sb_۰۱@ در شبکه های اجتماعی مراجعه کنند.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برگزیدگان استانی این جشنواره به مرحله کشوری که در مرداد برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.
دسته بندی: رسانه / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید