دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » دین و اندیشه » حج بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با خداوند متعال و بهره‌مندی از تقوای الهی

حج بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با خداوند متعال و بهره‌مندی از تقوای الهی

0
142
کد خبر: 71955
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: حج مهمانی و عبادت ویژه خداوند متعال و فرصتی است که بتوان با خداوند ارتباط برقرار و از تقوای الهی بهره‌مند شد.

به گزارش میار ؛ آیت الله مصطفی شامگاه یکشنبه در همایش زائران حج استان ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و گدامیدشات نام و یاد شهدا از جمله شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، زمان ضیافت الهی بود که مردم در این ضیافت مهمان خداوند متعال بودند البته این یک مهمانی مادی نیست بلکه فرصتی معنوی است و قرآن به عنوان کتاب هدایت، نورانیت و معنویت نیز در همین ماه نازل شده است.

امام جمعه زاهدان افزود: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان با لطف، رحمت و عنایت خود به بندگان نگاه و گناهان آن ها را بخشیده و دعاهایشان را استجابت می‌کند و طبق روایتی از امام علی(ع) حتی نفس کشیدن در این ماه هم عبادت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: حج یک فرصت و زمان خاص در یک سرزمین خاص و مشخص است که مردم مهمان خداوند متعال هستند و این مهمانی فرصتی معنوی برای زائران است که خداوند آنها را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد.

آیت الله محامی ادامه داد: در این فرصت ملائکه به استقبال زائران می آیند و به آنها بشارت می‌دهند که خداوند تمام گناهان شما را بخشیده اما باید مراقب آینده خویش باشید تا مرتکب گناه نشوید.

وی افزود: اگر انسان اهل عقل، فکر و اندیشه باشد حق و حقیقت را کشف و به خداوند می‌رسد و از او و دستوراتش غافل نخواهد شد و تقوا تنها راهی است که انسان می‌تواند در برابر دشمن و شیطان از خود محافظت کند.

امام جمعه زاهدان تقوا را دارای دو جنبه فردی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: جنبه فردی این است که انسان خود را در برابر تهاجم شیطان حفظ کند حال ممکن است این تهاجم فکری، اخلاقی یا فرهنگی باشد به گونه‌ای که دشمن شبهه ایجاد و اعتقادات ما را متزلزل می‌کند یا به دنبال ایجاد مشکلات اخلاقی و شبیخون فرهنگی است که باید تلاش کرد خود را در برابر تهاجم دشمن حفظ کنیم‌.

وی ادامه داد: تقوای اجتماعی این است که جامعه را در برابر توطئه‌های دشمن واکسینه و آن را از هجوم دشمن در عرصه های مختلف حفظ کنیم که این دستور قرآن و پیامبر اکرم(ص) است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خداوند متعال می‌خواهد ما در عرصه‌های مختلف از حد اعلی تقوا برخوردار و آمادگی کامل را در برابر دشمن داشته باشیم.

دسته بندی: دین و اندیشه / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید