جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » طوفان نسبتا شدید در منطقه سیستان

طوفان نسبتا شدید در منطقه سیستان

0
114
کد خبر: 71931
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طوفان نسبتا شدید همراه با گرد و غبار و کاهش دما و کیفیت هوا منطقه سیستان را در بر می گیرد.

به گزارش میار ؛ روح الله سرگزی روز پنجشنبه اظهارداشت: از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید بویژه در روز جمعه در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت ورزش طوفان بیش‌از ۵۴ کیلومتر و اعلام وضعیت زرد هواشناسی عدم تردد غیر ضروری در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا و رعایت حداکثری مقررات رانندگی توصیه می‌شود.

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تا پایان هفته افزایش تدریجی دما در سطح منطقه را شاهد خواهیم بود.

کمبود منابع آبی، فقر پوشش گیاهی و بالا بودن درجه حرارت و تبخیر زیاد از دیگر عوامل بالا بودن قابلیت حادثه خیزی این منطقه است.

بخش‌های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید ۱۲۰ روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های انجام شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

بیش‌از ۲۰ سال از خشکی تالاب بین المللی هامون و خشکسالی سیستان می گذرد و این معضل با تغییر اقلیم منطقه به آب و هوایی گرم و خشک و خشن، زندگی را برای مردم از لحاظ اقتصادی و سلامتی دچار مشکل کرده است.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید