یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » ۱۶۵ مقاله مورد پذیرش کنگره بین‌المللی تجارب کووید ۱۹ در زاهدان قرار گرفت

۱۶۵ مقاله مورد پذیرش کنگره بین‌المللی تجارب کووید ۱۹ در زاهدان قرار گرفت

0
105
کد خبر: 71928
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ۴۰۲ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی تجارب کووید ۱۹ زاهدان ارسال شد که در مجموع ۱۶۵ مقاله پس از داوری مورد پذیرش قرار گرفت که از تعداد ۴۴ مقاله به‌صورت سخنرانی و سایر مقالات به‌صورت پوستر است.

به گزارش میار ؛ محمدکاظم مؤمنی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی کووید ۱۹ در زاهدان با بیان اینکه این کنگره فرصتی است تا تجربیات و درس‌آموخته‌های متخصصان و کارشناسان کشورهای مختلف با هدف ارتقای توانمندی‌های جوامع در مدیریت این قبیل بیماری‌های نو پدید به اشتراک گذاشته شود اظهارداشت: در این کنگره ۵۹ نفر از اساتید برجسته داخل و خارج کشور حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۹ پنل تخصصی در این کنگره فعال است، افزود: این پنل‌های تخصصی شامل پنل گروه دارو درمانی، پنل گروه فوق‌تخصصی ریه، پنل گروه آمار و اپیدمیولوژی، پنل گروه ایمونولوژی آلرژی، پنل بیوتروریسم و تجربیات استارت‌آپ‌ها است که امیدواریم برای همه شرکت‌کنندگان در این کنگره بویژه دانشجویان مفید باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه کنگره بین‌المللی کووید ۱۹ از قدرت علمی بسیار بالایی برخوردار است، گفت: دریافت بیش‌از ۴۰۰ مقاله از دانشمندان ایرانی و خارج از کشور و پذیرش ۱۶۰ مقاله حاکی از قدرت بالای علمی آن است.

یونس پناهی با بیان اینکه دانشمندان و محققان ایران از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند، اظهارداشت: عملکرد مراکز علمی بویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و نقش دانشمندان و محققان کشورمان در مدیریت بیماری کرونا مجاهدانه و بی‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه در دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا که هیچ‌گونه واکسن و دارویی برای درمان این ویروس وجود نداشت و کشورهایی که تولیدکننده واکسن بودند از تحویل این فرآورده زیستی به ایران خودداری می‌کردند افزود: با همت و تلاش دانشمندان و محققان ایرانی توانستیم به تولید و خودکفایی در واکسن دست یابیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تجربه کشور در حوزه کرونا و تولید واکسن بسیار عالی بود و هم‌اینک ۶ نوع واکسن بسیار اثربخش با پلتفرم‌های گوناگون داریم که با جرئت می‌توان گفت در سطح جهان این تنوع واکسن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه تحقیقات سلامت جایگاه ویژه‌ای در منطقه و جهان دارد، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به برکت حضور دانشمندان و پزشکان در عرصه سلامت، جایگاه بسیار ویژه‌ای در سطح منطقه و جهان را دارد‎.‎

پناهی ادامه داد: شاید بتوان نقطه اوج این پیشرفت‌های پزشکی را در هشت سال دفاع مقدس نام برد که انواع حملات شیمیایی علیه ایران انجام شد و برخی از جانبازان برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند و در حال حاضر این عزیزان در داخل کشور پروتکل‌های پیشگیری و روند درمان را سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی در حال افزایش است، گفت: متأسفانه بیماری‌های غیرواگیر طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته که از دلایل بروز آنها می‌توان به چاقی، عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد و لازم است تحقیقات حوزه سلامت به سمت‌وسوی این بیماری‌ها برود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید از مقالات دانشمندان ایرانی و خارجی و پنل‌های تخصصی کنگره کووید ۱۹ یک کتاب علمی جامع تهیه کرد که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور و سایر کشورها قرار گیرد.
دسته بندی: اجتماعی / سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید